Mei 2013: Sterrenteam fietst voor Stichting Vaarwens vanuit Edam.

Een geweldig initiatief...

Op donderdag 9 mei werd er vanuit Edam een door Dirk Jan Emond georganiseerde fiets classic voor Stichting Vaar Wens gereden. Een veertigtal enthousiaste fietsers met een sterrenteam, waaronder bekende Nederlanders als Nicolien Sauerbreij, Frederik Brom, Chris Tates en Keje Molenaar gingen op de pedalen staan om geld in te zamelen voor Stichting Vaar Wens

Aanleiding:

Dirk Jan Emond is een goede vriend van Martin Veerman uit Volendam. Martin is ex drummer van enkele bekende Volendamse bands waaronder BZN, maar hij lijdt aan de ziekte A.L.S. Vorig jaar is Martin met de meander een dag mee geweest en heeft genoten van zijn vaardag. Daarbij was ook Dirk Jan Emond aanwezig en het vrijwilligerswerk van Evert en Inge inspireerde hem tot deze prachtige geste. Klik op deze link om de vaardag van Martin te bekijken: http://www.stichtingvaarwens.nl/stichting-vaar-wens/verslagen-vaardagen-2012/565-18-5-2012-vaardag-147

Fietsclassic

Nicolien Sauerbreij, Frederik Brom, Chris Tates en Keje Molenaar gaan op de pedalen staan om geld in te zamelen voor Stichting Vaar Wens.

De Fietsclassic vanuit Edam levert ruim €2500,- op...

Hemelvaartsdag 9 mei 2013 was het zo ver:

Vandaag gescheiden taken... Terwijl Inge het startsein geeft voor de sponsorwielerclassic in Edam, vervult Evert de vaarwens van een jonge 39 jarige vader met A.L.S. samen zijn gezin van 4 kleine kinderen. De enige communicatie kan nog via oogcontact, maar ondanks zijn weinig rooskleurige vooruitzicht, verheugd hij zich enorm op de vaardag. We gaan hem en zijn gezin een superdag geven!! Kijk ook op het verslag van deze vaardag door op de foto te klikken.192 Abdullah Duran 023

Ondertussen geeft Inge het startsein voor de wielerclassic:

Na een prachtige inleiding van initiatiefnemer Dirk Jan Emond, sprak Inge de Graaf van Stichting Vaarwens het rennersteam van zo'n 40 renners - waaronder enkele bekende Nederlanders – toe. Daarna werd door Inge het startsein gegeven voor de fietstocht. Het leverde maar liefst ruim € 2500,- op! De fietsers vonden het zo'n prachtig initiatief, dat eenstemmig werd besloten de classic volgend jaar over te doen in uitgebreidere vorm. Evert en Inge zijn helemaal in hun nopjes met zoveel spontaniteit en het ingezamelde bedrag waarvan zij weer mensen een onvergetelijke dag kunnen bezorgen. Dank aan alle sportieve deelnemers van deze prachtige fietsclassic, ook namens alle vaargasten.

Cicletour 007Cicletour 008Cicletour 020Cicletour 021Cicletour 028Cicletour 027