Stichting Vaarwens Nieuws

28 juni 2014 Open bootdag Marina Monnickendam

Omslag Marina Monnickendam

OPEN BOOT DAG

Op 28 juni wij organiseren wij samen met de Marina Monnickendam de 'open bootdag".

Hieronder de nieuwsbrief van de Marina Monnickendam

Bent u wel eens bij de Marina Monnckendam door de haven gelopen, een schip gezien en afgevraagd hoe dat schip er nou van binnen uit zou zien?
Tijdens de openbootdag kunt u dat.
Om maar eens een paar deelnemende schepen te noemen:

De Mathilde, voormalig zeesleper bij de ingang van de haven (Kop CD steiger)
De Meander, voormalig loodsboot uit Rotterdam en nu ingezet voor Stichting Vaarwens (Kop GH steiger)
De Teake Hadewych (o.v.b.), (wie kent die niet? C 15)
De Joy, de grote catamaran bij het havenkantoor
De nieuwe Victoire, bij het havenkantoor (P01)
De Dankbaarheid, winnaar Strontrace 2012 en in de vaart als charterschip
De Frans Verkade, reddingsboot van Marken
De Peter Cobis, met een zeer bijzondere historie bij het havenkantoor (ZB01)

De deelnemers zijn te herkennen aan een grote blauwe of oranje vlag aan het schip.

Vanaf 11:00 uur kunt u bij de deelnemer aan boord, en om 17:00 uur is het einde.
In deze periode is de schipper of schippersvrouw/bemanningslid aan boord om de geïnteresseerden het schip te laten zien en of vragen te beantwoorden.

Verdere activiteiten tijdens deze dag:Rommelmarkt klein

Op het Kleiperk (terrein aan de westzijde van de haven) is er oa een 2e hands bootartikelen en 2e hands kinder markt.
Heeft u thuis of aan boord dingen liggen die u niet meer gebruikt en deze belangeloos wilt afstaan, dan kunt u die nu al inleveren tot de 28e 11:00 uur.
De opbrengst gaat in zijn geheel naar de Stichting Vaarwens om deze in de vaart te houden.

Ook voor de kinderen is er een kraam waar ze voor Vaarwens hun spulletjes kunnen verkopen (zelfgemaakt of 2e hands)

VERDER IS ER DEZE DAG:
* Gratis mini lessen in de laser zeilboot

* Mini expositie aquarellen (nautische) door kunstenaar Robert Vorstman

* Cursus touwknopen door Hielke Boerma

* Wedstrijd paalzitten

* En wat dacht u van een spectaculair ritje met de Volendam Rib Experience!!

* Een grote Gorilla opblaas schommel voor de kleintjes

* Presentatie van de nieuwe Talamex Comfort Line, Talamex High Line rubberboten en Mariner elektra  buitenboordmotoren van Schröder Watersport,

* Eten en drinken met o.a.: Een makreel en palingrokerij, Aziatische hapjeskraam, Biertap en een Vega sandwichkraam

Het geheel zal muzikaal worden omlijst.

Nog meer ideeën zijn van harte welkom.

Kortom... een gezellige dag op de haven.

Marina