Stichting Vaarwens Nieuws

31-7-2015 Meander V Boot van het jaar bij Sneekweek

Tip: Een klik op de foto verwijst u naar een mooie fotocollage op onze Facbookpagina:

Tekst vanaf de SneekWeek site (met hartelijk dank voor de benoeming):

"De boot van het Jaar Meander V van stichting vaarwens‬ bij de Waterpoort."

Sneekweek

Weet je dat ze al honderden terminale patienten een fantastische vaardag hebben bezorgd?
Kom het indrukwekkende schip morgen bekijken naast de Waterpoort tussen 14-17 uur. De hartelijke bemanning heet je van harte welkom!

"Meander V Boot van het Jaar 2015

Door Wim Walda op 24 juli 2015 Sneekweek

SNEEK – Tijdens de officiële opening van de Sneekweek op vrijdagavond 31 juli, heeft Sneek Promotion de 'Meander V' van stichting Vaarwens tot Boot van het Jaar 2015 benoemd. Sinds 2007 vaart de ex-loodstender 'Meander V' over de Nederlandse wateren met patiënten die in hun laatste levensfase verkeren.

De inmiddels honderden vaardagen en de waardevolle betekenis van deze dag voor de terminale patiënten en hun naasten, en het feit dat deze vaardagen op de meren van Zuidwest Friesland plaats vinden, is voor het bestuur van Sneek Promotion reden geweest voor deze eervolle benoeming. De 'Meander V' en haar vrijwillige bemanning worden hiermee tijdens de opening van de 80e Sneekweek in het zonnetje gezet, waarmee tevens het belang van de Stichting Vaarwensen wordt onderstreept."