Welkom op onze site

Evert-en-Inge-5

Dit is de site van Stichting Vaarwens, gedreven door Inge de Graaf en Evert Stel, gesteund door vele vrijwilligers over varen  en  vrijwilligerswerk

Site info:

HEEFT U EEN VAARWENS?

02logovaarwensweb

Vult u dan hier het intakeformulier in. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met u op.

RECENTE BERICHTEN:

Facebook logoTwitter

Alle recente nieuwsberichten worden geplaatst op onze vrij toegankelijke Facebookpagina en/of op Twitter

LEZINGEN BIJWONEN:

Evert Lezing 2

Evert geeft ook zeer interresante lezingen over het vrijwilligerswerk, over zijn schepen en over zijn boeken. Bekijk de infopagina door op de foto te klikken

BOEKEN VAN EVERT:

thumb Cover Wel varend ondernemer  thumb Cover Wie vaart beleeftthumb Cover-raasdonders-en-BramstSchipperslatijn

Evert schrijft leuke, humoristische en spannende boeken. Klik op de boeken om naar de infopagina te gaan. U kunt ze daar ook bestellen! De opbrengst van de boeken komt volledig ten goede van Stichting Vaarwens!

Boekrecensies bladen en kranten

Reacties op Evert's boeken

Home Stichting Vaarwens

PostHeaderIcon Vaarschema 2014 en informatie

Voor de exacte locatie en het adres van de ligplaats kunt u op de foto van de Meander hiernaast klikken. Er staat ook een kaartje bij hoe u moet rijden.

Voorlopige planning onder voorbehoud:

Van 1 Maart t/m 30 Maart vaart de Meander vanuit Muiden/Schellingwoude

Van 4 April t/m 2 Mei vaart de Meander vanuit Kampen.

Van 5 Mei t/m 30 Mei vaart de Meander vanuit Muiden/Schellingwoude.

Van 2 Juni tot eind Oktober vaart de Meander vanuit Monnickendam.

Momenteel ligt de Meander V ter overwintering bij de Kromhoutwerf te Amsterdam voor de winterstop. Incidenteel kunnen er ook vaardagen worden gemaakt vanaf deze locatie.

Wat houdt een vaardag in?

De vaardag is een geheel exclusieve vaardag voor u en uw familie, en/of vrienden.
U bent de enige zieke, dus in uw eigen gezelschap aan boord. De Meander V is dus een hele dag voor u alleen.Ik wist het

De vaardagen worden u geheel GRATIS aangeboden. Door middel van sponsoren en de inzet van vrijwilligers hebben we het nog steeds voor elkaar kunnen krijgen om de benodigde financiën bijeen te krijgen om u deze dag gratis aan te bieden. Indien u met de ambulance gebracht moet worden, wordt dat ook kosteloos geregeld.

Zodra u op de plaats van afvaart bent aangekomen, wordt u aan boord verwelkomd met koffie/thee en koek.
Dan is er tijd om kennis te maken met de bemanning en krijgt u een korte uitleg over het reilen en zeilen aan boord van de Meander V.
Vervolgens bepalen we het dagprogramma en gaan de trossen los.

Er zijn verschillende dagprogramma's en routes waaruit we kunnen kiezen, maar de schipper bepaald echter wat mogelijk is, gezien de weersomstandigheden, de wind en de route.
Het is nog nooit voorgekomen, maar als de weersomstandigheden dermate slecht zijn dat het onverantwoord zou zijn om uit te varen, dan houdt de schipper zich het recht voor om de vaardag te annuleren en te verplaatsen naar een andere datum.

Tussen de middag wordt er ergens aangemeerd en wordt u een lunch aangeboden. Daarna vervolgen we de reis en komen meestal tussen 15.30 en 16.00 uur weer aan op de plaats van vertrek.

We maken van iedere vaardag een uitgebreide fotoreportage, zodat u een prachtige herinnering aan de vaardag heeft.

Wilt u zich aanmelden voor een vaardag, vul dan het intakeformulier in en wij zorgen voor de gehele organisatie en de rest...

Hebt u verder nog vragen? Kijk dan op de volgende pagina met FAQ of neem contact met ons op.

Tot ziens aan boord van de Meander V

Meander-Amsterdam-1

Meander aktueel

Klik op de foto voor de locatie van de Meander V