Vaarschema en informatie

Het vaarseizoen van de Meander V (Evert en Inge hun varend huis)  loopt van 1 maart tot 15 november!

Zodra Stichting Vaarwens een eigen schip heeft gerealiseerd, kunnen we 365 dagen per jaar vaarwensen vervullen.
Help ons dit schip te realiseren en doneer ook...

Muiden - Amsterdam:
We varen dit voorjaar vanaf begint maart tot half mei in de regio Amsterdam vanuit de KNZ&RV te Muiden. Een prachtig vaargebied met een schilderachtige opstapplaats tegenover het befaamde Muiderslot. Tochten over het IJ door Amsterdam, 'havenhoppen' langs allerlei jachthaventjes, scharrelen over de Randmeren, een bezoekje aan het Paard van Marken... het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Monnickendam - Markermeer:
Tijdens de zomermaanden vaart de Meander V op de Gouwzee en het Markermeer vanuit de Waterland Marina te Monnickendam. Een historisch vaargebied waar bij alle weersomstandigheden vertier te vinden is. Marken, Volendam, de befaamde vuurtoren 'Het Paard van Marken', Edam, Uitdam.... het ligt allemaal binnen 'vaarbaarheid' in één vaardag...

Verder in 2017:
Er zijn ( mede door het 10 jarig jubileum van Stichting Vaarwens) veel activiteiten in 2017. Daarom hebben we besloten de vervolgplanning open te laten en we laten ons verrassen door wat gaat komen...
Voor de aktuele afvaarthaven van de Meander V kunt u klikken op de module hiernaast (Meander aktueel) voor de huidige ligplaats.

Wat houdt een vaardag in?

De vaardag is een geheel exclusieve vaardag voor u en uw familie, en/of vrienden (1 patiënt + maximaal 5 naasten)
U bent de enige zieke, dus in uw eigen gezelschap aan boord. De Meander V is een hele dag voor u alleen!!

Ik wist het

Door middel van sponsoren en de inzet van vrijwilligers hebben we het nog steeds voor elkaar kunnen krijgen om de benodigde financiën bijeen te krijgen om u deze dag gratis aan te bieden. Indien u met de ambulance gebracht moet worden, wordt dat ook kosteloos geregeld.

Zodra u rond 10.00 uur 's morgens op de plaats van afvaart bent aangekomen, wordt u aan boord verwelkomd met koffie/thee en koek.
Dan is er tijd om kennis te maken met de bemanning en krijgt u een korte uitleg over het reilen en zeilen aan boord van de Meander V.
Vervolgens bepalen we het dagprogramma en gaan de trossen los.

Er zijn verschillende dagprogramma's en routes waaruit we kunnen kiezen, maar de schipper bepaalt echter wat mogelijk is, gezien de weersomstandigheden, de wind en de route.

** Het komt zelden voor, maar als de weersomstandigheden dermate slecht zijn dat het te onverantwoord zou zijn om uit te varen, dan houdt de schipper zich het recht voor om de vaardag te annuleren en te verplaatsen naar een andere datum.

Uw schipper.

Tussen de middag wordt er ergens aangemeerd en wordt u een lunch aangeboden. Daarna vervolgen we de reis en komen meestal tussen 14.30 en 15.00 uur weer aan op de plaats van vertrek. Dit tijdstip kiezen we bewust, omdat u dan na afloop van een bewogen vaardag niet ergens rond de randstad in de file belandt.

We maken van iedere vaardag een uitgebreide fotoreportage, zodat u een prachtige herinnering aan de vaardag heeft.

Wilt u zich aanmelden voor een vaardag, vul dan het intakeformulier in en wij zorgen voor de gehele organisatie en de rest...

Hebt u verder nog vragen? Kijk dan op de volgende pagina met FAQ of neem contact met ons op.

Tot ziens aan boord van de Meander V

Meander Gouwzee 18

Voor de exacte locatie en het adres van de ligplaats kunt u in de linker zijbalk op de foto van Meander aktueel klikken. Er staat ook een kaartje bij hoe u moet rijden.