Info Stichting

• Dr. Hester S.A. Oldenburg - Oncologisch chirurg Ant. v. Leeuwenhoek
  • Arnon Grunberg - Schrijver
  • Dhr. Frits Wester - Politiek commentator RTL
  • Dhr. Jan van den Bosch - presentator Hour of Power.
  • Sandra Schuurhof - Presentatrice SBS 6
  • Jan Akkerman - Gitarist
  • Jamai Loman - Zanger/Musical acteur
  • Syb van der Ploeg - Zanger
  • Egbert-Jan Weeber - Acteur/DJ
  • Renée Soutendijk - Actrice
  • Loes Luca - Actrice

Stichting Vaar Wens vaart o.a. voor:

• Ziekenhuizen
  • Hospices
  • Wensstichtingen
  • ALS stichtingen en organisaties
  • Mantelzorg instellingen
  • Palliatieve zorginstellingen
  • Huisartsen
  • En iedere particuliere aanmelder die aan de intakevoorwaarden voldoet.

Per 1-1-2014 zijn wij vanwege onze ANBI status verplicht de volgende gegevens over onze stichting te publiceren:

ANBI vaarwens

Gegevens Stichting Vaarwens

Postadres instelling:
p/a Dwazziewegen 8, 9301 ZR Roden
N.B. Dit is geen bezoekadres maar een postadres! Kijk op Meander Aktueel in de rechter kolom hiernaast voor het aktuele vaargebied van Stichting Vaarwens.
Telefoon: 020 2441092

Inschrijfnummers Bank, KVK en RSIN:

ING Bank: IBAN: NL17 INGB 0005 6591 79

Kamer van Koophander nr: 01128955

RSIN ANBI nummer: 819192387

ANBI doelstelling van Stichting Vaarwens:

De Stichting Vaarwens vaart gratis dagtochten met langdurig zieken en met mensen die een zeer slechte levensverwachting hebben door een levensbedreigende ziekte.

Analyse:

Begonnen als levensinvulling voor de oprichters is Stichting Vaarwens binnen vier jaar uitgegroeid tot een volwaardige organisatie met alle bijkomstigheden van sponsoring, administratie en samenwerkingsverbanden met gevarieerde bedrijven, instellingen en andere betrokken partijen. Hierdoor is er minder tijd voor de vaardagen zelf. Uitbesteding van bepaalde werkzaamheden is kenbaar gemaakt voor het zich concentreren op de vaardagen zelf en niet op alle bijkomende administratieve en contactuele werkzaamheden. Met name het vinden en behouden van nieuwe sponsors is van levensbelang voor de Stichting.

Huisvesting:

Stichting Vaarwens heeft geen overhead en geen huisvestingskosten! De Meander V dient als varend kantoor, vergaderruimte, meeting point en bezoekadres. Er is permanent internet en er zijn twee bureau's ingericht om alle administratieve werkzaamheden voor de stichting te kunnen doen. Hierdoor spaart de stichting veel uit.
Met dank aan Evert en Inge, de bewoners van de Meander V die hun huis altijd volledig gratis beschikbaar stellen voor bovenstaande activiteiten.

Beleidsplan:

Het expanderen van de stichting middels een eigen Vaarwensschip om continuiteit te waarborgen en het uitbesteden van de communicatie en administratie om zo de oprichters zich volledig te kunnen laten concentreren op de vaardagen zelf. Belangrijk hierin is het behoud van de originele basis van Stichting Vaarwens waarin het doel van de vaardagen het belangrijkste aspect is.

Vrijwilligers:

Stichting vaarwens word volledig gedreven door vrijwilligers. Deze vrijwilligers kunnen in diverse categorieën worden geplaatst. Zo staan er momenteel in ons bestand:

• De oprichters en drijvende krachten Evert stel en Inge de graaf.  Aantal: 2 vrijwilligers.
  • Het bestuur. Aantal: 6 vrijwilligers
  • Vaar vrijwilligers (hulp tijdens de vaardagen) Aantal: ±50 vrijwilligers.
  • Vaarwens hulp (mensen die de stichting bij staan met advies, de organisatie, sponsorwerving en bij de evenementen) Aantal: ±40 vrijwilligers.

In totaal wordt de stichting gedreven door ± 90 vrijwilligers.

Stichting Vaar Wens vaart o.a. voor:

• Ziekenhuizen
  • Hospices
  • Wensstichtingen
  • ALS stichtingen en organisaties
  • Mantelzorg instellingen
  • Palliatieve zorginstellingen
  • Huisartsen
  • En iedere particuliere aanmelder die aan de intakevoorwaarden voldoet.

Beloningsbeleid:

Er is wel een beloningsbeleid. Er kan namelijk wel een vrijwilligersvergoeding verstrekt worden, maar veelal zien de vrijwilligers er van af en schenken het als gift aan de stichting.

Actuele activiteiten:

Voor een beeld van de actuele activiteiten, verwijzen we naar de internetsite onder het item 'Verslagen Vaardagen' op de site.
Alle gemaakte gratis aangeboden vaardagen staan aldaar omschreven en verantwoord.

Vergoedingsstructuur voor het gebruik van de Meander V:236 Art 1

Het bestuur van de stichting heeft de volgende afspraak gemaakt met Meanderships c.q. Dhr. Stel, eigenaar van de Meander V:

Dhr. Stel stelt zijn schip tegen onkostenvergoeding beschikbaar aan de stichting. Dhr. Stel ontvangt geen honorering voor zijn arbeid en doet het op vrijwillige basis.
Zijn onderneming - genaamd Meanderships - geeft aan het begin van elk boekjaar een duidelijk beeld en een calculatie van de kostprijs voor de uitvoering van de vaardagen voor het komend jaar, zodat het bestuur dat kan beoordelen. De calculatie die Meanderships geeft, heeft uitsluitend betrekking op de directe kosten voor het schip per vaardag, vermeerderd met de indirecte kosten zoals catering e.d., dit alles op basis van nacalculatie. Deze constructie heeft het voordeel dat de vaardagen op deze wijze zo goedkoop mogelijk gehouden kunnen worden omdat Meanderships een z.g. "bunkerverklaring" bezit. Dit houdt in dat Meanderships de brandstof voor het schip belastingvrij kan inkopen (ongeveer de helft goedkoper). Ook de kosten voor onderhoud e.d. van het schip zijn hierdoor voordeliger, want middels het BTW nummer en de inkoopkortingen kan het schip voordelig in de vaart blijven.
De kostprijs van de Meander V voor een vaardag bedroeg sinds 2013 € 90,- per vaaruur en dat is voor 2018 voor het eerst met € 5,00 gestegen. Met gemiddeld 5 uren per vaardag kostte een gemiddelde vaardag € 475,- exclusief 6% omzetbelasting. Daarvoor stuurt Meanderships van elke vaardag een factuur naar de stichting met verantwoording van de vaardag, vermeerderd met de gemaakte indirecte kosten als catering e.d.
Voor 2018 en 2019 verwacht men deze calculatie dank zij hulp van velen en sponsoring te kunnen handhaven.

Het meest aktuele financiële jaarverslag en andere stichtingsinfo kunt u in PDF file downloaden op de volgende pagina.

Aldus...

Van-Dijk-logo

Op deze pagina kunt u vrij flyers, folders en logo's downloaden als promotiemateriaal voor Stichting Vaarwens. Indien en een leuk initiatief hebt, schroom niet om via de contactpagina ons even te vragen om meer materiaal. Alvast dank voor uw initiatief.

HELP STICHTING VAARWENSFlessenbonnenposter A 4 PDF

U kunt deze poster uitprinten en uw supermarkt toestemming vragen hieraan mee te werken door de poster op te mogen hangen bij de flessenautomaat.
De supermarkt maakt het bedrag meestal direct over aan onze stichting op rekeningnummer : NL17INGB0005659179

Flessenbonnenposter.pdf

VaarwensvlaggetjeKleine vaarwensvlaggetjes:

Indien u een donatie doet op NL17INGB0005659179 t.n.v. STICHTING VAARWENS van minimaal € 12,50, en u stelt het op prijs om een kleine vaarwensvlag ( 15 X 30 cm) te ontvangen, stuurt u dan een E-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  met het verzoek om een vlaggetje en het adres waar we het heen kunnen zenden. We zullen dan proberen het vlaggetje meestal binnen een week aan u toe te zenden.
U kunt het vlaggetje ook sneller krijgen, door via Facebook een persoonlijk berichtje te zenden aan https://www.facebook.com/joke.vinkkoelewijn. Zij verzorgt namelijk de verzending van de vlaggetjes.

PDF bestand van de donatieformulier (Printklaar A4)Help mee een dag doneren

U kunt deze kaart uitprinten, invullen, in een enveloppe doen, frankeren en aan ons zenden. Wij regelen de rest. Kijk ook op onze pagina 'Schenkingen en legaten' voor uw belastingvoordeel. Alvast dank voor uw bijdrage.

Donatieformulier.pdf

PDF vaarwenskalenders voor 2019Kalender 2019 VaarwensKalender 2019 Meander

GRATIS

pdfKalender_2019_Vaarwens.pdf