• Nieuw-schip-rotator-

DE MEANDER V VRAAGT OM ASSISTENTIE!Boek Evert 12

Speciale gasten:
Rolstoelers op meander 5
Na ruim beraad hebben we besloten dat het noodzakelijk is geworden om een eigen vaarwensschip te realiseren. Dit om continuïteit te kunnen blijven bieden voor onze zeer speciale gasten in hun laatste levensdagen, die graag nog éénmaal een onvergetelijke dag op het water willen doorbrengen. Velen liggen in een hospice, zijn bedlegerig of zijn gebonden aan hun eigen (vaak zware elektrische) rolstoel. Dat houdt in dat ze per brancard of met hun rolstoel aan boord moeten kunnen worden genomen. Bij de laatste groep gasten horen ook een groot aantal mensen met ALS

De toekomst:
De aanvragen worden zo veelvuldig dat het tijd wordt voor een uitwijkmogelijkheid. Dat zien we in de vorm van een tweede schip, dat naast de Meander V inzetbaar zal kunnen zijn en wordt bemand door ons en ervaren schippers en vrijwilligers.

Gastschepen:
Ooit hebben we het plan opgevat om gastschepen in te zetten om daarmee meer vaarwensen te kunnen vervullen. In de praktijk is echter gebleken dat dit niet makkelijk haalbaar is, omdat er nauwelijks gastschepen te vinden zijn waar - een enkeling nagelaten - veilig en comfortabel een brancard of een zware elektrische rolstoel aan boord kan komen. Mede vanwege comfort, veiligheid, betrouwbaarheid en logistieke redenen, hadden we al besloten om het inzetten van bijna al de gastschepen te beëindigen.

Vaarwens aanpassingen 19
Uitvoering:
Meander V is door de jarenlange ervaring dusdanig aangepast dat ze volledig is ingericht om immobiele gasten veilig aan boord te kunnen nemen. Schipper Evert weet dan ook als geen ander wat er nodig is om een schip in te richten voor deze groep vaargasten. Een kant en klaar aangepast schip zullen we niet vinden, dus blijft een nieuw en eigen stichtingsschip de enige optie. Met de ervaring en de bouwbegeleiding van Evert en een goede scheepswerf, denken we een eigen - volledig aangepast - vaarwensschip te kunnen bouwen en deze zal naast de Meander V van Evert en Inge, 52 weken per jaar inzetbaar zijn.

Budget:Evert schetsen
Het sparen, tekenen, rekenen en ontwerpen is al begonnen en binnenkort zullen we op onze site het ontwerp van het nieuwe vaarwensschip publiekelijk maken. Wat blijft is het budget. We hebben berekend dat er vijf ton nodig is om een veilig, comfortabel en volledig aangepast schip voor deze groep vaargasten te kunnen realiseren.

Startschot:
Het startschot is gegeven... sluit je aan. Alle hulp vanuit het land is nodig om dit schip te verwezenlijken. Kleine en grote bijdragen... alles is welkom!
Heb je een idee, sluit je aan en meld je als donateur, stuur een bericht met een bedachte actie of zegt het voort...
Kijk ook op onze donatiepagina of op de loflijke initiatieven om op ideeën te komen.

Schip in delen:Onderdelen schip
We willen het nieuwe schip in delen gaan aanbieden. Wilt u de inrichting of een deel van de inrichting doneren, neem dan graag contact met ons op!
We hebben o.a. nodig:
stoffering, keuken, delen van de inrichting keuken, aangepast toilet, motoren (twee), boegschroef, centrale verwarming, aggregaat, schaarlift, tillift, techniek, besturing, anker en ankerlier, omvormers/laders, accu’s , navigatie, radar, beglazing, koffiemachine, kuiptent, inrichting kuip, stoeltjes e.d. stuurstoel, scheepshoorn, ruitenwissers, navigatieverlichting reddingsmiddelen, zwemvesten, reddingsvlot, dekuitrusting (fenders, meerlijnen etc).
Klik op de foto hiernaast om op een idee te komen.

Meander VI web