• Gerard Holterman treedt af als bestuurslid.

Gerard Holterman BestuurslidWe kunnen u melden dat Gerard Holterman is afgetreden als bestuurslid. Gerard heeft ervaring van advisering op het gebied van management en bedrijfsvoering en hij zal ons blijven bijstaan tijdens de bouw van het vaarwensschip.

Dank voor je inzet Gerard!
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • 30-9-2019 Francoise draagt stokje over aan Frans

Harrie Vriezen SecretarisEr heeft zich een kleine bestuurswisseling voorgedaan, want onze trouwe Francoise heeft het stokje overgedragen aan Frans de Jong. Frans is begonnen bij Pierson, Heldering & Pierson in 1980, en van 1984 tot 1992 heeft hij gewerkt in de geldhandel bij de firma Wallich & Matthes. Daarna werkte hij als directeur Group Treasury bij de Athlon Groep NV tot 2002 en vervolgens bekleedde diezelfde functie bij Delta Lloyd NV tot maart 2017. Kennis genoeg dus.
    Wees welkom Frans!!!

Nieuw vaarwensschip

Het eigen vaarwenssschip

Een vaarwens is geen luxe!

Er wordt hard gewerkt bij jachtwerf SRF te Harlingen aan de bouw van de "Vaarwens". Het is hoog tijd, willen in de komende jaren alle vaarwensaanvragen tijdig kunnen blijven honoreren.

Onze gasten zijn vaak mensen van de laatste dagen, dus varen met spoed is eerder noodzaak dan luxe!Ik wist het

Waarom?

De aanvragen worden zo veelvuldig dat het tijd wordt voor een uitwijkmogelijkheid. Dat zien we in de vorm van een eigen vaarwens schip, dat naast de Meander V inzetbaar zal kunnen zijn en wordt bemand door ons en ervaren schippers en vrijwilligers. Om alle individuele vaarwensen te kunnen blijven vervullen, moet er een eigen aangepast Vaarwens schip komen.
De voordelen

*     De continuïteit van Stichting vaarwens wordt gewaarborgd

*     Er is altijd een tweede schip voorhanden om een spoedwens in te vullen

*     Er kan 7 dagen per week, 52 weken per jaar gevaren worden

*    Bij ziekte, pech of calamiteiten is er een reserveschip inzetbaar

*    De Meander V en haar bewoners worden minder vaak belast

*    Het nieuwe schip is volledig aangepast voor haar vaardoel

*    Er kan vanuit verschillende locaties gevaren worden

Financiën

Onlosmakelijk hierbij is het inzamelen van de benodigde financiën. Na gesprekken met fiscalisten, ontwerpers en bouwers, verwachten we inmiddels de onlangs begrote som van ruim € 650.000,- nodig te hebben om het nieuwe schip te realiseren. Daarvoor worden door onze ambassadeurs en speciale sponsor wervingseenheden acties ondernomen. U zult ons daardoor ongetwijfeld tegenkomen bij acties en in het nieuws.

Wat kunt u doen?

Omdat elk bedrag wat de Stichting krijgt wordt gebruikt om haar zieke gasten een mooie dag op het water te geven, durven we te vragen. Te vragen om meer financiële bijdragen, te vragen om initiatieven te bedenken en te realiseren (bv statiegeld van lege flessen, opbrengst rommelmarkt, sponsorloop, golf, dart, tennis,- toernooien, marathons, eindejaar kerstpakketten doneren en zo nog veel meer. Denk ook aan legaten en nalatenschappen. U bent de belangrijkste schakel in deze keten. Zonder donateurs en sponsoren kunnen we geen vaarwensen vervullen voor hen die niet lang meer hebben en zeker ook voor de herinnering die we maken voor de partner, de kinderen, de ouders, de vrienden. Nog een keer met elkaar het water op.

Help en doneer op
NL17INGB0005659179