Verslagen Vaardagen 2010

Een enerverende vaardag voor Dhr. Veldboer.

Vandaag hebben we een gevuld programma voor Dhr. Veldboer senior. Zijn vader heeft vroeger in de Kromhoutfabrieken gewerkt en Dhr. Veldboer zelf heeft ook het nodige met de oude Kromhoutmotoren te maken gehad. De dag begon in het Kromhoutmuseum in Amsterdam, waar de Meander de afgelopen winter heeft gelegen. Na een uitgebreid welkom togen we met zoon Kees en de twee kleinzoons naar de hal waar alle oude machines tentoongesteld staan. 102_Dhr._Veldboer_6102_Dhr._Veldboer_5

Alle lof voor de vrijwilligers van het Kromhoutmuseum, want we kregen een vol programma. Een aantal oude motoren werden opgestart en met ferme knallen kwamen ze aan de draai.

102_Dhr._Veldboer_2De geur van dieselolie en stampende machines, gaven Dhr. Veldboer de energie om uit zijn rolstoel te komen, en met een grote glimlacht inspecteerde hij de prachtige oude machines.

102_Dhr_Veldboer_4

Met ferme knallen kwamen ze aan de draai.

Na het zien en horen van een groot aantal motoren brak het moment aan voor vertrek. Op naar de Meander die in Schellingwoude klaar ligt voor een vaartochtje. Na een heerlijke lunch worden de motoren gestart en onder begeleiding van een schitterende zon varen we richting Muiden, Muiderzand en rond Pampus. Beurtelings sturen Dhr. Veldboer en zijn kleinzoons een stukje en zo verstrijkt de middag snel. Nog voor de file's aan vertrekt het gezelschap weer naar Rotterdam. We kijken terug op een fijne en ontspannen dag.

102_Dhr._Veldboer_3

Met dank aan de vrijwilligers van het Kromhoutmuseum voor hun uitleg en inzet. Auteur Vaarwens.