Verslagen Vaardagen 2010

De bewoners van de vuurtoren van Marken openen op zondag 25 april van 12 tot 4 uur hun deuren voor het publiek t.b.v. Stichting Vaarwens.

Al sinds het begin van ons vrijwilligerswerk staan Thijs en Liliane altijd voor ons klaar. We mogen afmeren bij de toren en onze gasten mogen (indien mogelijk) de toren bezichtigen. Nu hebben ze de toren voor het eerst ter bezichtiging gesteld voor het publiek. Voor €5.00 kan iedereen de toren bezichtigen. De opbrengst is voor de Stichting Vaarwens. Een loflijk initiatief waarvoor wij erg veel waardering hebben. De Meander zal zondag ook bij het Paard van Marken afmeren. Wij hopen op veel publiek en mooi weer.

stichtingvaarwens_toren_marken

Auteur vaarwens.

Vervolg maandag 26-4-2010:

We hebben een fantastiche dag gehad bij Thijs en Liliane bij het Paard van Marken

105_Torendag_1

Er was veel publiek, dat gelukkig prachtig verspreid over de dag kwam binnendruppelen. Velen waren watersporters die vaak aan de toren voorbij zijn gevaren, die nu eindelijk de kans kregen om eens binnen te kijken.

Regelmatig startten Thijs en zijn machinist de grote oude Brons motor die met heerlijke dieseldreunene aan de praat kwam om de luchthoorn te bedienen.

105_Torendag_2

De exacte opbrengst van de dag was € 632.60, waarme we heel erg gelukkig zijn.

Thijs, Liliane en alle donateurs, heeeel veel dank voor jullie inzet en giften!

Evert en Inge.

Lees ook het artikel in het Noord Hollands dagblad:

Noordhollands-Dagblad-24-4-