Verslagen Vaardagen 2011

Een winderige dag met Eelco en zijn fietsvrienden.

Eelco van Koningsveld( geboren1973) heeft de dodelijke spierziekte ALS. De ziekte Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS) staat bekend als een 'doodvonnis'. Op zijn site "ALSopdeweg.nl" omschrijft Eelco zijn toestand en levenspad. Met donaties tracht hij het leven van mede ALS-patiënten zo draaglijk mogelijk te maken door de aanschaf van noodzakelijke hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld een aangepaste rolstoelauto. Kijk ook op zijn site: www.alsopdeweg.nl

Met dank aan WSV de Zuiderzee te Amsterdam voor de gastvrijheid en de medewerking.

Uit de wind?117_Vaardag_23-5-2011_Eelco_6

We arriveren in de Haven op de Schellingwouderdijk. De wind is straf maar aangenaam zacht. Een boot is niet het meest rolstoelvriendelijkste terrein maar de Meander V van Stichting Vaarwens is daarop goed aangepast. Alleen de trap van de dijk naar de haven was enigszins onvoorzien, maar goed, dat levert dan weer wat op om over te lachen. De Stichting Vaarwens vaart gratis dagtochten met mensen die een zeer slechte levensverwachting hebben door een levensbedreigende ziekte. Met 4 fietsvrienden zaten we op het dek. Volgens schipper Evert ‘uit de wind’. Nu heb ik heel wat kilometers gefietst, maar ik heb nog nooit zoveel wind in m’n snoet gehad. Als je zo zit naast elkaar en je kijkt over het IJsselmeer dan lijkt alles heel even ‘gewoon’.

ALSopdeweg dankt Evert en Inge voor een mooie vaartocht en gastvrijheid op de Meander5.

Eelco.

117_Vaardag_23-5-2011_Eelco117_Vaardag_23-5-2011_Eelco_4

117_Vaardag_23-5-2011_Eelco_1117_Vaardag_23-5-2011_Eelco_3

Als je zo naast elkaar zit en je kijkt over het IJsselmeer dan lijkt alles heel even ‘gewoon’.

117_Vaardag_23-5-2011_Eelco_8

117_Vaardag_23-5-2011_Eelco_7

"Ik heb nog nooit zoveel wind in m’n snoet gehad!

ik heb nog nooit zoveel wind in m’n snoet gehad