Vaardagen 2015

Vaarwens 325 op 27-5-2015

Nog een keer varen met je zeilmaten op de Meander V...325 Bart Meisner 122

Bart lijdt aan PSMA/ALS en alles valt categorisch uit. Momenteel zit hij in een elektrische rolstoel waarop ook zijn beademing gemonteerd zit. Vandaag gaat hij samen met zijn vrouw nog een keer varen met zijn twee zeilmaten en hun echtgenotes. Ze zeilden met drie zeilschepen dezelfde routes door Denemarken als Evert en Inge met de Meander V deden en er zijn veel herkenningspunten tijdens de gesprekken. Behendig rijdt Bart de zware rolstoel via Evert zijn zelf gefabriceerde oprijplaten aan boord. Eénmaal in de kuip geeft Bart te kennen dat hij toch erg graag even bij de stuurstand wil kijken. "Hoe moet dat dan met de beademing Bart?" vraagt Evert bezorgd. "Ik heb een goede dag en denk er even zonder te kunnen!" antwoord Bart zonder twijfel. We zetten hem over in de rolstoel van de Meander en even later zit Bart trots boven in de stuurhut te genieten van alles wat hem ten deel valt. De motoren knorren, havens komen voorbij, zeilschepen varen langs ons heen... het kan Bart niet lang genoeg duren!! Het werd een superdag in de ruimste zin van het woord!!
Sterkte met wat gaat komen Bart!!

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid
Thijs en Liliane voor de gastvrijheid op de vuurtoren van Marken