Mooie acties en loflijke initiatieven

Loflijke initiatieven pagina 57

Jaar 2023

Fantastische opbrengst Kerstmarkt op Basisschool De Rietlanden Marken voor Stichting Vaarwens!

Kerstmarkt De Rietlanden dec 2023Basisschool De Rietlanden op Marken heeft dit jaar Stichting Vaarwens gekozen als goed doel voor de opbrengst van de Kerstmarkt op school. De kinderen van deze school hebben zich enorm ingezet om mooie Kerstcreaties te maken. Gisteren hebben zij hun creaties verkocht tijdens de gezellige Kerstmarkt. Er was ook een verloting van een heerlijke aangeboden Markertaart en een ouder had leuke Kerstkoekjes gedoneerd voor de verkoop. Dit heeft allemaal geresulteerd in een fantastische opbrengst van € 623,61!! Wij willen alle kinderen en leerkrachten van deze mooie school bedanken voor hun inzet voor Stichting Vaarwens. En ook aan alle ouders, grootouders en iedereen die aanwezig was op de Kerstmarkt, veel dank voor het kopen van de mooie werkjes van de kinderen, de donaties en daarmee hun steun aan onze stichting.

REINPLUS FIWADO Bunker hartelijk dank!

Cheque Reinplus websiteDit jaar heeft Reinplus Fiwado Bunker in het kader van hun mooie traditie om een betekenisvolle bijdrage te willen leveren aan goede doelen, Stichting Vaarwens gekozen als goed doel. Wat fantastisch en wat zijn we dankbaar! Namens REINPLUS FIWADO Bunker hebben Robert de Jong en Ben van Krol aan Inge een cheque overhandigd van maar liefst € 10.000! Met deze fantastische donatie kan de stichting voor nog meer mensen die geen zicht meer hebben op genezing, samen met hun dierbaren, een onvergetelijke en ontspannen vaardag realiseren op het Vaarwensschip.

Namens het Vaarwensteam en bovenal onze vaargasten hartelijk dank REINPLUS FIWADO Bunker voor de geweldige steun!

Prachtige opbrengst veiling:

Wat een mooie opbrengst van de veiling die op 18 november jl. bij en door Watersportvereniging Wv de Schinkel, Amsterdam is georganiseerd tijdens hun feestavond. Namens het Vaarwensteam veel dank aan de organisatoren voor hun inzet voor en betrokkenheid bij Stichting Vaarwens.

Ook dank aan iedereen die heeft bijgedragen en geboden, waardoor dit mooie bedrag voor Vaarwens is gerealiseerd.

Het schip is weer helemaal schoon en onderhouden!

De schoonmaak is deze keer te danken aan René van Reenen voor het schoonmaken van de buitenkant van het schip en aan Wijnie en Inge voor de binnenkant!Voor het onderhoud bedanken we Foeke en Martijn. Foeke was aanwezig om een storing van de marifoon te verhelpen en wat andere klusjes. Martijn van Vletterlieden heeft het onderhoud van de motor weer aangepakt.

Hartelijk dank allemaal! Door jullie kunnen we weer verder de winter door!

Inner Wheel zamelt groot bedrag in:

Wat een fantastische opbrengst heeft Inner Wheel Aalsmeer bij elkaar weten te vinden voor onze stichting. Grote dank! Wat is Inner Wheel? Inner Wheel is een club met mensen met het hart op de juiste plek; Zij zijn er voor elkaar, maar zeker ook voor anderen. Ze houden zich bezig met projecten voor het goede doel, maar organiseren ook inspirerende bijeenkomsten voor hun ruim 2078 leden.Dit jaar was Stichting Vaarwens het gelukkige goede doel!Gisteravond was Vaarwens, vertegenwoordigd door schipper David Schaling, uitgenodigd de mooie cheque van €8000,- in ontvangst nemen. Toen David daar op de afgesproken tijd aankwam, genoten de dames nog van een heerlijk diner, met ‘grootmoeder’s' gerechten. De prachtig en feestelijk geklede dames verzamelden zich op de trap van In den Ossenwaerd in De Kwakel. Na de uitreiking van de cheque en een mooi woord, werd de groepsfoto genomen, inclusief David met de cheque. Onduidelijk is nog of hij straalt door het vrouwelijk schoon om hem heen, vanwege het geweldige bedrag, of een combinatie hiervan. Wij denken het laatste.

Lieve dames van Inner Wheel Aalsmeer, nogmaals grote dank!

Onze vrijwilliger René van Essen heeft via een inzameling 500 euro opgehaald!

Afgelopen week is hij met pensioen gegaan en heeft hij ook zijn 60-ste verjaardag gevierd.De gasten die het met hem gevierd hebben, heeft hij om een donatie gevraagd voor Stichting Vaarwens en/of voor de Stichting "De Groene Zwaan". Dat hebben ze ruim gedaan en dus heeft René deze week € 500,- gedoneerd!

Hartelijk dank René en alle gasten voor deze genereuze gift!

Onze secretaris geeft vruchtbare lezing...

Afgelopen zaterdag heeft onze secretaris Harrie, tijdens de Benefietdag voor Stichting Vaarwens in het Pennemes in Zaandam, een cheque in ontvangst mogen nemen van maar liefst € 3000! Hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan dit fantastische bedrag en aan iedereen die zich die dag heeft ingezet waardoor dit mooie bedrag tot stand is gekomen. Met prachtige optredens, kraampjes met leuke en creatieve items, tombola etc. was het een topdag! Een speciaal woord van dank aan de organisatie van dit evenement en in het bijzonder aan Jolanda van Boxtel.

Dank lieve mensen.

Verjaardag voor Vaarwens:

John Dekker van Infrashop ondersteunt ons al jaren op verschillende manieren. Zo sponsort hij ons onder andere met zijn bedrijf via de promotie aanhanger en was hij afgelopen benefietavond met zijn hele gezin aanwezig.Op 25 september werd John 60 jaar (wat je overigens niet aan hem ziet 😉). Dit werd uitbundig gevierd bij Eetcafé de Ouwe Blauwe in Monnickendam. Voor zijn verjaardag wilde hij niets anders dan donaties voor Stichting Vaarwens.

Onwijs veel dank John.

Superpresentjes:

Wat een mooi en ook zeer bruikbaar cadeau hebben wij mogen ontvangen van de Stichting 200 Myls SOLO die dit jaar gekozen heeft de 'Mighty Mugs - anti omval beker' van haar zeilevent te doneren aan Stichting Vaarwens. Als de gelegenheid zich voordoet, kiest de 200Myls SOLO een goed doel om een gift aan te doen. Zij hebben Stichting Vaarwens gekozen zodat onze vaargasten aan boord gebruik kunnen maken van deze fantastisch anti-omval drinkbeker en ook mogen wij er een aantal schenken aan vaargasten.

Mabel, heel veel dank hiervoor! Bekijk hier de link over de Mighty Mug en het gebruik ervan: https://youtu.be/xZ4_cnpnRzo?si=hkW0iCRgs-y7rkDu

Wat zijn er toch fantastische initiatieven voor Stichting Vaarwens.

Zo ook dat van George en Suzanne.Bij het hondenuitlaten verzamelen zij altijd zwerfvuil en vooral nemen zij de statiegeld flesjes en blikjes mee, die zij voorheen inleverden om vervolgens op de automaat de knop ‘Goed doel’ te selecteren. Omdat er op een automaat vaak niet staat welk goed doel het betreft, is het idee ontstaan om het geld te incasseren en direct naar de Stichting Vaarwens over te maken. Inmiddels hebben zij met hun inspanningen al diverse keren bedragen gedoneerd, zo geweldig!

Wij zijn dan ook heel dankbaar voor dit betrokken initiatief, waarmee zij onze stichting steunen.

Mooie cheque:

Vandaag hebben boots Harrie en schipper Anita namens onze stichting van Inner Wheel Harderwijk een cheque in ontvangst mogen nemen voor het geweldige bedrag van € 4.250! Het afgelopen jaar heeft Inner Wheel Harderwijk diverse acties ondernomen en daarmee geld ingezameld voor Stichting Vaarwens. Zij hebben met elkaar dit fantastische bedrag bijeengebracht!

Heel veel dank daarvoor namens het Vaarwensteam en bovenal onze vaargasten!

Donaties uitvaart:

Afgelopen maandag kwamen Wil Klein en haar zoon Wilfred Klein een donatie aanbieden aan onze secretaris en boots Harrie.Zij hebben een vaarwens beleefd met hun echtgenoot/vader. Meneer is 26 juli overleden in het hospice Bardo en bij de begrafenis is gevraagd om een donatie in plaats van bloemen.

Wij willen de familie klein daarom van harte bedankt voor deze gulle donatie en daarnaast sterkte wensen.Namens het hele Vaarwens team

De Halve Marathon op Vlieland:

De Halve Marathon op Vlieland van vorige week 13 augustus bracht een geweldig bedrag op. Vrijwilligster Ingrid Rozendaal reisde af naar Vlieland en heeft cheque van € 1750,- in ontvangst genomen.

Chapeau en dank aan alle lopers en de organisatie, maar ook aan Ingrid die er een flinke reis voor maakte.