We geven ook indrukwekkende lezingen over het werk van Vaarwens

Cam Race lezing 2014 2Indien u meer informatie wilt over ons werk, dan zijn wij graag bereid om een lezing met een PowerPoint Presentatie te komen geven op uw bedrijf, vereniging of tijdens een meeting. Spreektijd minimaal een half uur, maar we kunnen ook een avondvullend programma verzorgen. De opbrengst is na aftrek van kosten bestemd voor Stichting Vaarwens.We kunnen een presentatie geven over de volgende onderwerpen:

Presentatie 'Gedreven door water', over de Stichting Vaarwens:

Deze lezing wordt gegeven door diverse vrijwilligers die nauw betrokken zijn bij de stichting. Tijdens deze voorstelling worden de motivatie en alle activiteiten belicht van de Stichting Vaarwens, toegelicht met foto's van de vaardagen en een stukje voorgeschiedenis over het ontstaan van de stichting door Evert en Inge met hun bijzondere schip de Meander V. Het geeft een goede indruk van de beleving van de vaargasten, die met een lach en soms met een traan een fijne dag aan boord hebben. De lezing is serieus, maar ook humoristisch, informatief en boeiend en wordt met een pakkende verteltrend gepresenteerd.

Presentatie 'Van Wrak tot Jacht', over de bouw van de Meander V:

Deze lezing wordt uitsluitend gegeven door Evert Stel, de bouwer van dit project. Tijdens deze voorstelling krijgt u een goed beeld van de transformatie van een loodsboot naar een varend woonschip. Een huzarenklus, in eigen beheer uitgevoerd en in 14 maanden geklaard. Het is een boeiend verhaal aangevuld met veel humoristische anekdotes.

Presentatie 'Wel varend ondernemer', over de geschiedenis van Evert zijn beide ondernemingen:

Ook deze lezing wordt alleen gegeven door entepreneur en 'selfmade man' Evert Stel. Deze voorstelling geeft u een beeld van een ondernemer, die als orthopedist begon in zijn fietsenschuurtje dat uitgroeide tot de gerenommeerde orthopedische Instrumentmakerij Stel Orthopedie. Zijn passie voor het water leidde tot nog een nautische onderneming, nu bekend als No Limit Ships B.V en op een gegeven moment werd het hem allemaal teveel. Daarna gaat hij 'back to basic'. Een enerverend en niets verhullend verhaal over boycotakties en samenzweringen, maar ook over voorspoed en succes. Het heeft echter een verrassend eind!

Presentatie "Bootjesgroei" over het groeiproces van een 8 meter lang vletje tot de bouw van een heuse reddingboot als jacht:

Evert geeft zelf deze lezing want hij is helemaal gek van alles wat vaart. In de tachtiger jaren begint hij een Orthopedische Instrumentenmakerij en naast zijn drukke zelfstandige werkzaamheden zoekt hij ontspanning op het water, maar het middel waarmee hij het water op gaat geeft hem weer stress. Daar besluit hij iets aan te doen en dat groeit uit tot een ware "Bootjesgroei". Een dolkomische lezing met prachtige foto's en anekdotes...

Ook is er een combinatie van deze onderwerpen mogelijk en er is gelegenheid zijn verhalen in boekvorm te kopen. De opbrengst van de boeken gaat volledig naar Stichting Vaarwens Voor meer informatie kunt u bellen of mailen via onze contactpagina.

Enkele reacties van o.a. de KNMC:

Hij was al in Huizen, op de Consulavond van Noordwest. Evert Stel, de man die met zijn partner Inge de Graaf de drijvende kracht is achter de ’Stichting Vaarwens’. Hij krijgt alle aanwezigen in Assen al snel stil. En – nog knapper – houdt al die luisterende oren moeiteloos zo’n vijfentwintig minuten vast.

Relatief vrij laat komt spreker Evert Stel van Stichting Vaarwens aan het woord. Hij vertelt over de restauratie/verbouwing van een voormalige loodsboot, hetgeen een heus avontuur is geworden. Met deze boot vervult hij thans dromen van terminaal zieke mensen door ze een dag mee te nemen op het water. Het betreffende schip is echter ook hun woning en alles gaat aan de kant om het iedereen zo comfortabel mogelijk te maken. Deze meneer kan zo boeiend spreken - dat ondanks de genoten consumpties - je een speld kon horen vallen. In het volgende clubblad nog veel meer over deze stichting!