We hebben in 2011 gevaren op:

vaardag 110 op 01-05-2011

Een vaardag van Mw. Marian Jacobs Cremers en haar familie uit Venray.

Prachtig weer en een mooie dag maar met harde wind. We gaan daarom een reisje op het Noordzeekanaal maken. Ook de vertreklocatie was voor ons vreemd, want we lagen nog een een tijdelijke haven.

Vaarwel Marian
Auteur vaarwens.

Precies een jaar later ontvangen we het verslag van de vaardag van de familie. Ze zijn de dag nog niet vergeten!

Hallo Evert en Inge,

Beter laat dan nooit. Hier is dan een klein verhaaltje over onze ervaring op de meander.
We zijn vorig jaar op 1 mei 2011 aan boord geweest van de Meander. Mijn moeder is Marian Jacobs uit Venray (Limburg).
Ik hoop dat jullie alsnog wat aan de foto's en het verhaal hebben.
Jullie zijn echt van grote waarde geweest voor een mooie dag voor mijn moeder in haar laatste periode van haar leven.
Nogmaals erg bedankt daarvoor.

Met vriendelijke groet,

Lisa Jacobs

Totaal onverwacht op woensdag 27 april 2011 ging de telefoon. Er wordt ons een dagje op het water aangeboden. Geheel vrijblijvend en iets moois. Dit allemaal geregeld door onze lieve tante die in deze periode veel voor ons betekend heeft. Ons mam is al meer als 1 jaar ongeneeslijk ziek en op dat moment uitbehandeld. Dat wil zeggen dat we haar nog willen laten genieten van de dingen die nog mogelijk zijn. Buiten mam om kunnen er 5 mensen mee aan boord die dag.
Zondag 1 mei is het dan zover. Dankzij de Stichting Ambulance Wens werd het mogelijk gemaakt dat mam naar Amsterdam kon worden vervoerd. Daar aangekomen ging ze met de brancard en het ambulance personeel, Kees en Ineke, aan boord van de mooie Meander. Daar werden we hartelijk welkom geheten door de geweldige gastvrije en warme mensen, Inge en Evert. Ondanks de wind die er die dag stond hebben we een mooie dag mogen meemaken aan boord met genoeg zonneschijn. Mam was geïnstalleerd in de kajuit en genoot van het uitzicht over het ijmeer. Gedurende deze middag heeft Evert ons vele verhalen verteld over het ontstaan van de meander en de omgeving waar de meander die dag heeft gevaren. Ergens rond een uur of 1 hebben we een heerlijke lunch aangeboden gekregen waarvan wij als familie erg van hebben genoten. Af en toe wat rusten en genieten van het uitzicht op het water. Dat is wat mam gedaan heeft deze dag, maar wij net zo goed. Het was een dagje om even alle zorgen opzij te zetten en te nieten. Jezelf overgeven aan de goede zorgen van deze stichtingen. Toch moest er ook een einde komen aan deze dag. Rond een uur of 4 hebben dan ook afscheid genomen en zijn we heel dankbaar dat we dit dagje hebben meegemaakt.
Met vriendelijke groetjes, Lisa Jacobs.

Marian (10)
Marian (11)