We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 121 op 02-06-2011

De zon schijnt voor Diana en haar familie.121 Diana Kievit

Vandaag gevaren met de familie Kieviet uit Spijkenisse. De zon schijnt en de temperatuur is goed. Diana is getroffen door de ziekte ALS. Ze is nog enigszins mobiel en kan zelfstandig via de loopplank aan boord komen, maar daarmee is het ook gezegd. We varen vanuit Monnickendam en maken een heerlijke vaardag op deze prachtige hemelvaartsdag. Het verslag van Diana zelf volgt.

Auteur Vaarwens.

Met dank aan de Marina Monnickendam
Thijs en Liliane voor de gastvrijheid en de medewerking.

Verslag vaardag, 2-6-2011 door Diana Kievit:

Ongeveer 9.30 uur, kwamen we aan bij de jachthaven van Monnickendam. Daar stond Inge ons al op te wachten, met de fiets. Daarna werd het tijd om de Meander te aanschouwen en aan boord te gaan natuurlijk. Ons gezelschap bestond uit man, dochter en mezelf. Daarnaast was mijn moeder erbij en nog 2 goede vrienden. Eerst hebben we lekker een bakje koffie/thee en iets lekkers erbij. Dat ging er goed in na een warme autorit. Inge en Evert hebben ons vertelt over hun stichting en boot. Daarna ging de tocht beginnen. Ik had nog keuze in de tevaren route. Aangezien ik deze omgeving niet ken, maakte dat niets uit. Het weer was prachtig, lekker zonnetje en ook wat wind. Eenmaal onderweg verliep de dag ontspannen. Mooie oude vuurtoren gezien, die nog bewoond was. Eindelijk ook Pampus in levende lijve gezien. Ik kende het eiland enkel van de tv en het beroemde spreekwoord.

Helaas was Volendam te druk om aan te leggen. Jan Smit nog op het water gezien. Jammer dat het niet de echte Jan was maar een rondvaartboot.. Deze gaf geen handtekeningen.

Alle gekheid op een stokje, het was een mooie dag. We hebben veel gezien en gehoord. Evert vertelde veel over de Meander, zijn geschiedenis, verhalen enz. Het werk wat Evert en Inge doen is echt mooi. Het zijn zo niet enkel woorden maar ook de daden, m.b.t. naasteliefde. Inge gaf ons elk persoonlijke aandacht en betrok de kleine meid ook overal bij.

Dat vond ze prachtig lekker helpen, met de koffie en de lunch. Laat ik niet de hond vergeten, die een trouw makkertje was deze trip. Evert en Inge het was een mooi dag, voor ons allemaal, bedankt daarvoor. Het was voor mij een lange zit, maar toch wel waardevol om er even echt tussenuit te zijn. Jullie vertelden dat er een lift op jullie schip komt. Dan kunnen mensen er nog meer van genieten, dan nu al het geval is. Je kunt ook maar een ding gelijk doen en wat jullie doen is al heel tof!

Liefs Diana Kievit en de rest van het gezelschap

Diana Kievit