We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 135 op 15-09-2011

Meeuwis zit weer aan het roer.135 Dhr. Meeuwis Bakker 5

Een prachtige najaarsdag werd ons geschonken. Ex binnenvaartschipper Meeuwis Bakker vaart met zijn gezin mee op de Meander. het was een vrije dag voor Evert... Lees het verslag, dat geschreven is door zijn dochter Gonny, die zelf ook een prachtige website heeft. Kijk ook op http://cherryfizz.nl/mooie-dag-achter-de-rug-varen-met-stichting-vaarwens/

Met dank aan de Marina Monnickendam voor de gastvrijheid en de medewerking.
Auteur vaarwens.

Het verslag van zijn dochter:

Eelco van ALSopdeweg vroeg mij een tijdje geleden of ik niet iets wist waarmee wij mijn paps konden verrassen en wees mij toen op de site van Stichting Vaarwens, een stichting die gratis vaartochten (op afspraak) maakt met mensen die een terminale ziekte hebben. Aangezien mijn vader vroeger zelf heeft gevaren wist ik zeker dat hij dit leuk zou vinden en zo kwam ik in contact met Inge van Stichting Vaarwens waarna er afspraak werd gemaakt om te gaan varen met mijn paps. Die afspraak was vandaag.

Eenmaal de kinderen om 08:00 uur bij Jeanette en Serge te hebben gebracht, vertrokken wij naar Monnickendam waar wij na een rit van ruim 2,5 uur aankwamen. Bij de steiger werden wij opgewacht door Inge en Evert van Stichting Vaarwens waar paps in een door hen meegebrachte rolstoel kon stappen, het was namelijk nog een stukje de steiger af. Vervolgens stapten wij met zijn allen (paps, mama, broertje Ed, schoonzus Kim, Mark, Duncan en ikzelf) op de boot genaamd de Meander waar wij verder kennis maakten met Evert en Inge (en hun lieve hond Joey) onder het genot van een stuk taart die Eelco van ALS op de weg als verrassing had laten bezorgen.
Nogmaals bedankt Eelco, de taart heeft ons allen heerlijk gesmaakt. Na een kopje koffie/thee, taart en wat kletsen was het tijd om in actie te komen…we gingen de haven uit. Diegene voor wie de boottocht georganiseerd wordt mag zeggen wat hij/zij wil, dus paps mocht vertellen waar hij naartoe wilde. Zo konden we bijvoorbeeld naar Volendam, maar wat paps leuker leek was gewoon om heerlijk te varen. Niet van de boot af een dorp in, maar gewoon heerlijk varen en zo deden wij dat. Onder het varen werd er veel gekletst en natuurlijk foto’s geschoten.
Rond het middaguur meerden we ergens aan om gezellig met zijn allen te lunchen op het dek. Inge had voor lekker belegde broodjes gezorgd, dus dat was genieten. Helaas was dit voor paps toch iets te lastig om te eten, maar gelukkig had mijn mams pap meegenomen zodat we toch met zijn allen konden eten. Na de lunch gingen wij weer verder en vraag mij niet waar we allemaal geweest zijn, want dat weet ik niet meer haha. We hebben in ieder geval weer veel foto’s gemaakt. Toen we weer terug naar de “thuishaven” gingen mocht mijn vader ons een deel terugvaren en dit vond hij helemaal geweldig! Echt super van Evert en Inge. Na zeker 6 uur varen waren wij weer terug en na afscheid te hebben genomen en een groepsfoto te hebben gemaakt gingen wij met een ontzettend fijn en voldaan gevoel weer richting huis.

Evert en Inge ik wil jullie namens ons allemaal nogmaals ontzettend bedanken. Zo fijn dat er zulke lieve mensen als jullie bestaan die anderen met een verschrikkelijk toekomstbeeld een super mooie dag bezorgen, heel erg bedankt!
Fam. Bakker.

Dhr. Meeuwis Bakker