We hebben in 2013 gevaren op:

Vaardag 211 op 19-07-2013

Laura's Vaardag..211 Laura Kok 3

De volgende wensaanvraag kwam binnen:

"Laura is een zwaar gehandicapte vrouw die dol is op water en de zeelucht opsnuiven! Ze zou het fijn vinden wanneer het mooi weer is op het dek te vertoeven. Verder ligt ze door verdere achteruitgang aan haar bed gekluisterd en ligt al 6 maanden in haar slaapkamer. Water een weg uit haar vaste stramien is een heeeeeeeeele grote wens van haar!
Medische situatie: Laura heeft Ehlers danlos syndrome, in een zeer ernstige mate. Ze kan niet meer zien, niet meer praten, niet meer lopen, niet meer zitten, niet meer slikken(niet meer eten en drinken), slecht ademhalen(met behulp van zuurstof, haar armen slecht gebruiken Medische hulpmiddelen: zuurstoftank, spraakcomputer op 220 volt, pomp voor de pegsonde, braces om haar armen,nekbrace, zuurstofvernevelaar etc..."

We hebben met Laura gevaren en Laura heeft genoten. Ze heeft de volgende dag gereageerd... verdere toelichting is overbodig!

Evert en Inge...
Jullie hebben deze dag kompleet gemaakt. Na zoveel vervelende dagen die we net achter ons kiezen hadden was dit een zeer welkome afleiding!

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Thijs en Liliane voor de rondleiding op de vuurtoren.
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer.

De woorden van Laura;

"Lieve Evert en Inge.
Wat was het een superverrassing en wouw wat voelde we een warm welkom in jullie schitterende varend huis. Ik vond het een eer om met jullie mee te mogen varen en jullie hebben een zeer dierbare herinnering gemaakt voor mijn kinderen, man en vrienden en natuurlijk mij. Hier zullen ze heeeel lang over praten, nee ze raken er nooit over uitgesproken. Het was superbijzonder hoe jullie al dat moois met ons wilde delen. Soms een traan maar puur van ontroering, van bewondering en zoveel liefde. En een zeer grote glimlach van oor tot oor is mede door de grappen en de zon op het gezicht gebrand. En ooooo wat was het mooi de reis die we maakten met elkaar. En Evert ik ben fan van je baardje en lieve Inge jij bent een schat. De lunch was werkelijk subliem de catering geweldig. De stichting ambulance wensbroeders brachten ons naar jullie toe en bleven ook bij ons en brachten ons weer terug. Dan ging de rest nog een vuurtoren beklimmen. Vonden ze geweldig. Dochterlief en mijn man nog effe zwemmen en duiken. De jongste zoon mocht stoer varen, en ook ging de stand effe op de R van racen. Echt hilarisch. Manon en Johan die de wens hadden aangevraagd paste op mijn lieve dieseltje.
Heel veel liefs en knuffs van Laut Kok"

De reactie van Laura haar man Bert;

" Evert en Inge
Jullie hebben deze dag kompleet gemaakt.
Na zoveel vervelende dagen die we net achter ons kiezen hadden was dit een zeer welkome afleiding.
Dank dat we vandaag jullie huis mochten gebruiken om lekker uit te waaien, af te koelen en daarna heerlijk te verbranden.
Het is echt een onvergetelijke dag geworden, alle verhalen indrukken en jullie gastvrijheid helemaal top.
En uiteraard Manon en Johan dank jullie wel voor jullie inzet.
En ik mag natuurlijk ook de stichting Ambulancewens niet vergeten, mede dankzij hun is deze prachtige dag mogelijk gemaakt
Jullie zijn allemaal kanjers
Nogmaals dank jullie wel allemaal!"

Laura Kok 1
Laura Kok 10