We hebben in 2018 gevaren op:

Vaarwens 614 op 12-10-2018

Genieten, en niet met mate!614 Drk 10

Bij de Stichting Ambulance Wens Nederland wordt de telefoon veelal aangenomen door medewerkster Elly, die snel en vakkundig alle ambulancewensen regelt, zo ook het vervoer voor Vaarwens. Elly haar vaders rikketik is echter zwak en bijna op. “Zouden jullie nog een keertje met de vader van Elly willen varen? Hij zou het geweldig vinden!” vraagt Kees aan Inge. Natuurlijk werd de wens geregeld en vandaag komt SAW oprichter Kees Veldboer met de vader van zijn medewerkster naar Muiden om de wens van Dick, zijn vriendin Joke en de man van Elly (nog een Dick) te maken.
-
Het is nog steeds hoog zomer in de herfst. Sommigen maken zich er druk over, want het is abnormaal, maar wij laven ons er aan. Laat de kou en de winter nog maar even weg blijven om onze gasten nog eenmaal een topdag te bezorgen. Vaarvrijwilligers Joke en Dick ( lekker verwarrend, twee Jokes en twee Dicks) staan al klaar en dan komt Kees van de SAW de parkeerplaats van Muiden oprijden met zijn gasten. Er volgt een hartelijk welkom in het zonnetje en een enthousiast weerzien tussen Kees en Evert, mannen van het eerste uur van beide stichtingen. We gaan aan boord en drinken koffie, kletsen bij en gaan varen!
-
Evert kletst honderduit over alles wat er zoal voorbij komt en Dick is blij dat hij nog net voor vertrek een nieuw batterijtje in zijn hoorapparaat heeft gedaan, want hij wil er niets van missen. Ook zijn geliefde Joke geniet met volle teugen en meer dan eens hebben beiden een brede glimlach op het gelaat. Het is druk met beroepsvaart op het water en Evert moet multitasken. Hij hangt aan de marifoon, heeft overal ogen nodig om de drukke scheepvaart te volgen, moet uitluisteren op meerdere marifoonkanalen, daarnaast vermaakt hij het gezelschap en bestuurt hij het schip, hij is in zijn element! Dat enthousiasme werkt aanstekelijk en iedereen geniet van deze geweldige volle zomerdag in het najaar…
-
We meren aan in de Amsterdam Marina, genieten van de heerlijke lunch die Joke heeft klaargemaakt terwijl Dick fotografeert, de catering helpt verzorgen en een luisterend oor biedt.
Al snel gaan de trossen weer los, want Dick geniet van het varen, van het water en van Amsterdam. We varen door het industriegebied en er is zoveel te zien, zoveel te vertellen, dat Dick soms even stil valt. Hij doet al zittende een hazenslaapje van amper een paar minuten en is weer bij de les… hij wil niets, maar dan ook niets missen!
-
We meren weer aan in Muiden en gaan van boord. Dick heeft energie opgedaan en stapt dapper over de steigers met het gezelschap terug naar de auto. Dan nemen we afscheid en met een krachtige handdruk wensen we elkaar al het goede toe. Dick genoot vandaag, en niet met mate, Dick voer vandaag, met kracht en een lach, Dick ervoer vandaag, en gaat huiswaarts met een hoofd en een hart vol herinneringen.

Sterkte Dick
Auteur Vaarwens.

KNZ&RV voor het beschikbaar stellen van de ligplaats
Amsterdam Marina voor de gastvrijheid