We hebben in 2013 gevaren op:

Vaardag 187 op 22-04-2013

De vaardag van Jeroen.187 Jeroen Straman 024a

Jeroen is nog maar 44 jaar is getroffen door de sloopziekte ALS. Hij komt in Muiden aan boord en krijgt de vraag waarheen hij graag wil varen. Als rasechte Amsterdammer is er voor Jeroen geen groter genoegen dan per schip zijn stad vanaf het IJ nog eens bekijken. Happend naar lucht geniet hij van zijn stad, de tocht, de mensen en het weer. Jeroen's vader en vrienden genieten evenveel. Het was een fijne dag met een vleugje voorjaar.

Auteur Vaarwens

Met dank aan de KNZ&RV te Muiden voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.

Het verslag van vader Hans:

Na de prachtige boottocht vorig jaar zomer werd mijn zoon Jeroen tot zijn grote vreugde weer uitgenodigd. Het gezelschap bestond deze keer uit twee van zijn beste vrienden en ondergetekende. Ook de bemanning was voor de helft gewijzigd: Inge kon helaas niet mee, maar haar vriendin Pam was een waardige vervangster, even lief en zorgzaam! Evert verraste ons met het voorstel deze keer niet het IJsselmeer te bevaren, maar het IJ op te gaan. Iedereen was hier onmiddellijk voor en het werd weer een boeiende tocht, met schitterende uitzichten op oud en nieuw Amsterdam. Het weer werkte geweldig mee, waardoor we de het grootste deel van de dag buiten op het achterdek konden zitten, in de zon en uit de wind.
Evert & Inge, heel erg bedankt voor de bijzondere dag die je Jeroen en ons allemaal (weer) hebt bezorgd.
Heel veel succes en ik hoop dat jullie nog lang door mogen gaan met dit mooie werk.
Wij zullen in ieder geval allemaal op Stichting Vaarwens stemmen bij het 3M fonds!
Hans Straman

Jeroen Straman 015