We hebben in 2013 gevaren op:

Vaardag 186 op 19-04-2013

De vaardag van Sjoerd.186 Sjoerd Gonggrijp 20

Sjoerd heeft veel meegemaakt en ligt nu in het Hospice in Den Helder. Zijn vrouw verzorgt hem waar mogelijk, maar kan dat nu niet meer. Ze is zelfs verhuisd om dichter bij hem te kunnen wonen, want samenezijn gaat niet. Vandaag gaan ze er nog één keer samen op uit met de Meander. Evert en Inge hebben vandaag de vaarroute gemaakt die het Koninklijk paar op 30 april na de huldiging op het Amsterdamse IJ zal gaan varen. Je kunt op de gezichten aflezen dat iedereen geniet.

Onderaan de foto's staat het verslag van Aimee.

Auteur vaarwens

Met dank aan de KNZ&RV voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten en de Stichting Ambulance Wens voor het vervoer.

Het verslag van Aimee:

Door Aimee Leyenaar:
Een tijdje geleden kreeg ik een mail op mijn werk met de site van Stichting Vaarwens. Ik ben op de site gaan kijken en was gelijk enthousiast. Ik printte het uit en liet het lezen aan mevrouw Ali Gonggrijp. Ik wist dat zij heel wat mee gemaakt hebt de laatste jaren samen met haar man. Die nu hier in de Zeester woont op woning B. Ook Ali was enthousiast en wij besloten om het formulier in te vullen om hun aan te melden bij de Stichting. 's Avonds had ik een oproep gemist van een nummer dat ik niet kon. Ik belde terug en aan de lijn kreeg ik Inge. Zij doet samen met haar man Evert de vaartochten met hun eigen boot. Ze belde dat ze het formulier binnen gekregen had en wilde een datum plannen. Waauww! Zo snel hadden Ali en ik ook niet verwacht, wij dachten je wordt uitgeloten tussen een paar honderd mensen. En de kans zou klein zijn dachten wij. Maar nee hoor ik belde Ali 's avonds gelijk op om het te vertellen. De datum was bekend 19 april en meneer Sjoerd Gonggrijp zou dan per ambulance worden opgehaald voor alle veiligheid. Ali kon ook mee in de ambulance. Een goede vriendin en buurvrouw van het stel werd ook meegevraagd. Toevallig is zij vrijwilligster hier in de Zeester. Ik ben ook door Ali meegevraagd want de kinderen konden niet mee vanwege dat ze in het buitenland waren en de zus van Ali was op vakantie. Samen reed ik met Thea achter de ambulance aan. Op naar Muiden!!! Daar lag het schip. Bij een heel warm aankomst van Inge en Evert gingen Ali, Thea en ik nog even snel voordat we het schip op gingen naar het toilet.  Ondertussen werd Sjoerd alvast aan boord gebracht op de brancard met een speciale lift wat is ingebouwd in het schip. Iedereen aan boord?? Aan Sjoerd werd gevraagd waar die vandaag naar toe wou varen. Twee opties: Naar Volendam of naar Amsterdam. Het werd Amsterdam, we voeren de route die Evert en Inge gaan varen op Koninginnedag waar zij speciaal voor gevraagd zijn. Langs Pampus voeren we richting het IJ. Tussen de middag nog heerlijke broodjes gegeten met zijn allen. En over de hele dag zie je Sjoerd echt genieten van alles wat er gebeurd. Zo rond half 4 kwamen we weer terug in de haven aan. Nog even met zijn allen op de foto als herinnering en kregen wij allemaal nog een dikke knuffel van Evert en Inge. Sjoerd werd door de ambulance mannen dat waren 2 broeders die vrijwilliger waren op de ambulance van Stichting ambulance wens weer van de boot afgeholpen. Terug de ambulance in en richting Den Helder. ** Zwaai zwaai Evert en Inge ** Bedankt voor deze bijzondere dag!! Rond half 6 waren wij weer met zijn alle in de Zeester, waar het eten al bijna klaar stond voor Sjoerd. De 2 mannen van de ambulance moesten nog een rit weer terug naar Rotterdam. Voor hun was het echt een lange dag.
Aimée Leijenaar

Sjoerd Gonggrijp 10