We hebben in 2013 gevaren op:

Vaardag 224 op 22-08-2013

Ciska is er even uit...224 Ciska Lagendijk 009

Soms zijn er dagen waarvoor je geen woorden nodig hebt. Er is alleen maar zorg en liefde... Vandaag was zo'n dag. Na twee en een half jaar binnen in een revalidatiecentrum liggen komt Ciska er uit. Het licht doet zeer aan haar ogen en de wind voelt als een weldaad in haar haren. Het was een superdag.

Dank... wie dan ook...

Auteur Vaarwens

Gemeente Kampen voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.
Koggewerf te Kampen voor de gastvrijheid.
Stichting Ambiance Wens Noord Nederland voor het vervoer per ambulance.
Marina Schokkerstrand voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.

Het verslag van Ciska:

De wind door de haren!
Donderdag 22 augustus 2013 lig ik om 8:30 uur al klaar in mijn bed in het revalidatiecentrum in Apeldoorn. Vanaf 9:00 uur zal de Wensambulance komen om mij, mijn man Robert en onze dochter Nina naar Kampen te brengen voor een dag op de boot van de Stichting Vaarwens. Het is nog niet eens 9 uur als zowel Aukje en Femke van de Wensambulance als Robert en Nina al in mijn kamer staan. We kunnen op pad! In de haven van Kampen ligt de Meander V klaar. Evert, Inge, Jose en hond Joey staan ons al op te wachten. We worden hartelijk ontvangen. Met 4-man word ik via de loopplank op de brancard naar de boot gereden.Onder het genot van een lekker kopje koffie of thee en koek zitten we met z'n allen op het achterdek van het schip. Mijn schoonzus Miranda en nichtje Anne waren naar de haven gekomen om ons uit te zwaaien en dronken gezellig een bakkie mee.Het is heerlijk weer: 23 graden en licht bewolkt waar soms de zon door heen komt. Prima weer als je, zoals ik, de afgelopen 2,5 jaar bijna niet meer buiten bent geweest.Nadat we de koffie/thee op hebben worden de motoren gestart. Wat een geluid! We varen de haven van Kampen uit richting Schokkerhaven. Wat is het geweldig om de hele dag buiten van de natuur te kunnen genieten!!Tussen de middag leggen we aan in jachthaven van Schokkerhaven. Daar krijgen we een lunch aangeboden en doen we ons te goed aan heerlijk belegde broodjes. Na de lunch nemen Robert en Nina nog even een duik in het water. Ik doe ondertussen een klein middagdutje. Als Robert en Nina zijn afgekoeld, start Evert de motoren weer. We varen richting Ketelbrug. Ik wil graag de wind voelen. Robert tilt mij naar het voordek. Aukje en Femke van de Wensambulance brengen het vaccuummatras die op de brancard lag naar voren, zodat ik daar ook comfortabel kan liggen. Geweldig om de wind voelen. Evert vaart even op volle toeren. De wind beneemt je bijna de adem, maar het is volop genieten!!
Nina is met Inge, Jose, Aukje en Femke in de kajuit een spelletje rummikub aan het spelen. Op het Ketelmeer besluiten we om terug te varen en dan nog een stuk de IJssel op te varen langs de kade van Kampen tot uiteindelijk Wilsum. Wat valt er toch veel te zien en te ontdekken op en rond het water. We zien hele groepen ganzen en witte reigers.Rond 15:30 uur meren we weer aan in de haven van Kampen. Evert maakt nog een aantal mooie foto's om zo deze geweldige dag vast te kunnen leggen. Daarna helpt iedereen weer om mij met brancard en al aan wal te krijgen. Moe maar erg voldaan en met gloeiende wangen word ik de ambulance ingeschoven. Evert, Inge en Jose zwaaien ons uit totdat we ze niet meer kunnen zien. Lieve Evert, Inge en Jose, dank jullie wel voor deze geweldige, bijzondere, gezellige en onvergetelijke dag. En natuurlijk bedanken we ook Aukje en Femke van de Wensambulance dat ze ons hebben begeleid tijdens deze dag. Mede door jullie kunnen we er weer tegenaan!!
Lieve groet,
Robert, Ciska en Nina