Vaarschema en informatie

Sinds de ingebruikname van de MS VAARWENS varen we het hele jaar door, dus ook tijdens de winterperiode! Klik HIER en lees er alles over op onze pagina 'Wintervaren'.

Voor- en najaar: Amsterdam - Markermeer - Randmeren.

We varen in het voorjaar en het najaar in de regio Amsterdam vanuit Muiden of Naarden. Een prachtig vaargebied met prima opstapplaatsen. Tochten over de Randmeren, het IJ langs Amsterdam, 'havenhoppen' langs allerlei jachthaventjes,  een bezoekje aan Pampus of de Vecht op, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Zomerseizoen: Monnickendam - Markermeer.
Tijdens de zomermaanden varen we op de Gouwzee en het Markermeer vanuit Monnickendam. Een historisch vaargebied waar bij alle weersomstandigheden vertier te vinden is. Marken, Volendam, de befaamde vuurtoren 'Het Paard van Marken', Edam, Uitdam.... het ligt allemaal binnen 'vaarbaarheid' in één vaardag...

Winterperiode: Amsterdam e.o.
Tijdens de winter varen we alleen vanuit de Amsterdam Marina op en rond het IJ in de regio Amsterdam. Een prachtig vaargebied waar we  altijd beschut kunnen varen want het water blijft er altijd vloeibaar (vriest niet dicht). Met mooi rustig weer kunnen we de tochten eventueel uitbreiden naar Pampus en Muiden.

Wat houdt een vaardag in?

De vaardag is een geheel exclusieve vaardag voor u en uw familie, en/of vrienden (1 patiënt + maximaal 3 naasten i.v.m. de Corona maatregelen)
U bent de enige zieke, dus in uw eigen gezelschap aan boord. De Vaarwens is een hele dag voor u alleen!!

Ik wist het

Door middel van sponsoren en de inzet van vrijwilligers hebben we het nog steeds voor elkaar kunnen krijgen om de benodigde financiën bijeen te krijgen om u deze dag gratis aan te bieden. Indien u met de ambulance gebracht moet worden, wordt dat ook kosteloos geregeld.

Zodra u rond 10.00 uur 's morgens op de plaats van afvaart bent aangekomen, wordt u aan boord verwelkomd met koffie/thee en koek.
Dan is er tijd om kennis te maken met de bemanning en krijgt u een korte uitleg over het reilen en zeilen aan boord.
Vervolgens bepalen we het dagprogramma en gaan de trossen los.

Er zijn verschillende dagprogramma's en routes waaruit we kunnen kiezen, maar de schipper bepaalt echter wat mogelijk is, gezien de weersomstandigheden, de wind en de route.

** Het komt zelden voor, maar als de weersomstandigheden dermate slecht zijn dat het te onverantwoord zou zijn om uit te varen, dan houdt de schipper zich het recht voor om de vaardag te annuleren en te verplaatsen naar een andere datum.

Uw dagschipper.

Tussen de middag wordt er ergens aangemeerd en wordt u een lunch aangeboden. Daarna vervolgen we de reis en komen meestal tussen 14.30 en 15.00 uur weer aan op de plaats van vertrek. Dit tijdstip kiezen we bewust, omdat u dan na afloop van een bewogen vaardag niet ergens rond de randstad in de file belandt.

We maken van iedere vaardag een uitgebreide fotoreportage, zodat u een prachtige herinnering aan de vaardag heeft.
Wilt u zich aanmelden voor een vaardag, vul dan het intakeformulier in en wij zorgen voor de gehele organisatie en de rest...
Hebt u verder nog vragen? Kijk dan op de volgende pagina met FAQ of neem contact met ons op.

Tot ziens aan boord van het schip de 'VAARWENS' of de 'MEANDER V'

Meander Gouwzee 18

Voor de exacte locatie en het adres van de ligplaats van het betreffende schip, kunt u in de rechter zijbalk op de foto van Ligplaatsen schepen klikken. Er staat ook een kaartje bij hoe u moet rijden.