• 17-3-2020 Alle Vaarwensen stilgelegd

coronavirus
    Ook de Vaardagen welke in maart gepland staan zullen in overleg met de gasten - indien mogelijk - wegens de Corona uitbraak worden verplaatst. Dit in verband met de kwetsbaarheid van onze doelgroep.
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • 'Vaarwens' te water!

Bouw 62De 'Vaarwens' is te water en is naar Monnickendam gevaren. De eerste ervaringen en vaareigenschappen zijn zeer positief! Momenteel wordt ze ingericht en klaargemaakt voor de vaarwensen van het komende seizoen.

Vaarschema en informatie

Amsterdam - Markermeer:
We varen in het voorjaar en het najaar in de regio Amsterdam vanuit de Amsterdam Marina of vanuit Muiden. Een prachtig vaargebied met een prima opstapplaats bij de jachthaven in Amsterdam Noord. Tochten over het IJ door Amsterdam, 'havenhoppen' langs allerlei jachthaventjes, scharrelen over de het 'Buiten IJ', een bezoekje aan Pampus of Muiden, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Monnickendam - Markermeer:
Tijdens de zomermaanden varen we op de Gouwzee en het Markermeer vanuit de Waterland Marina te Monnickendam. Een historisch vaargebied waar bij alle weersomstandigheden vertier te vinden is. Marken, Volendam, de befaamde vuurtoren 'Het Paard van Marken', Edam, Uitdam.... het ligt allemaal binnen 'vaarbaarheid' in één vaardag...

Wat houdt een vaardag in?

De vaardag is een geheel exclusieve vaardag voor u en uw familie, en/of vrienden (1 patiënt + maximaal 5 naasten)
U bent de enige zieke, dus in uw eigen gezelschap aan boord. De Vaarwens is een hele dag voor u alleen!!

Ik wist het

Door middel van sponsoren en de inzet van vrijwilligers hebben we het nog steeds voor elkaar kunnen krijgen om de benodigde financiën bijeen te krijgen om u deze dag gratis aan te bieden. Indien u met de ambulance gebracht moet worden, wordt dat ook kosteloos geregeld.

Zodra u rond 10.00 uur 's morgens op de plaats van afvaart bent aangekomen, wordt u aan boord verwelkomd met koffie/thee en koek.
Dan is er tijd om kennis te maken met de bemanning en krijgt u een korte uitleg over het reilen en zeilen aan boord.
Vervolgens bepalen we het dagprogramma en gaan de trossen los.

Er zijn verschillende dagprogramma's en routes waaruit we kunnen kiezen, maar de schipper bepaalt echter wat mogelijk is, gezien de weersomstandigheden, de wind en de route.

** Het komt zelden voor, maar als de weersomstandigheden dermate slecht zijn dat het te onverantwoord zou zijn om uit te varen, dan houdt de schipper zich het recht voor om de vaardag te annuleren en te verplaatsen naar een andere datum.

Uw dagschipper.

Tussen de middag wordt er ergens aangemeerd en wordt u een lunch aangeboden. Daarna vervolgen we de reis en komen meestal tussen 14.30 en 15.00 uur weer aan op de plaats van vertrek. Dit tijdstip kiezen we bewust, omdat u dan na afloop van een bewogen vaardag niet ergens rond de randstad in de file belandt.

We maken van iedere vaardag een uitgebreide fotoreportage, zodat u een prachtige herinnering aan de vaardag heeft.

Wilt u zich aanmelden voor een vaardag, vul dan het intakeformulier in en wij zorgen voor de gehele organisatie en de rest...

Hebt u verder nog vragen? Kijk dan op de volgende pagina met FAQ of neem contact met ons op.

Tot ziens aan boord van het schip de 'VAARWENS' of de 'MEANDER'

Meander Gouwzee 18

Voor de exacte locatie en het adres van de ligplaats van het betreffende schip, kunt u in de rechter zijbalk op de foto van Ligplaatsen schepen klikken. Er staat ook een kaartje bij hoe u moet rijden.