Vaarschema en informatie

Sinds de ingebruikname van de MS VAARWENS varen we het hele jaar door, dus ook tijdens de winterperiode! Klik HIER en lees er alles over op onze pagina 'Wintervaren'.

DE VAARGEBIEDEN VAN DE SCHEPEN.

MS VAARWENS: Vaart het hele jaar door in- en rond Amsterdam.

Een prachtig vaargebied met prima opstapplaatsen. Tochten over de Randmeren, het IJ langs Amsterdam, 'havenhoppen' langs allerlei jachthaventjes,  een bezoekje aan Muiden, Pampus of de Zaan op, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Om het schip te bekijken, kunnen we u meenemen in een virtuele tour door het schip om een indruk te krijgen waarmee u het water op gaat. Klik op de onderstaande foto om de tour te starten. Met de pijltjes en met uw muis kunt u op elke positie 360 graden rond, omhoog en omlaag kijken.

Vaarwens 2

MEANDER V (reserveschip): Vaart op de Gouwzee en het Markermeer.
Tijdens de zomermaanden vaart de Meander V uitsluitend de spoedwensen op de Gouwzee en het Markermeer vanuit Marina Monnickendam. Een historisch vaargebied waar bij alle weersomstandigheden vertier te vinden is. Marken, Volendam, de befaamde vuurtoren 'Het Paard van Marken', Edam, Uitdam.... het ligt allemaal binnen de 'vaarbaarheid' van één vaardag...

Meander Gouwzee 18

Wat houdt een vaardag in?

De vaardag is een geheel exclusieve vaardag voor u en uw familie, en/of vrienden.
U bent de enige zieke, dus in uw eigen gezelschap aan boord. De Vaarwens is een hele dag voor u alleen!!

Ik wist het

Door middel van sponsoren en de inzet van vrijwilligers hebben we het nog steeds voor elkaar kunnen krijgen om de benodigde financiën bijeen te krijgen om u deze dag kosteloos aan te bieden. Indien u met de ambulance gebracht moet worden, wordt dat ook kosteloos geregeld.

Zodra u rond 10.15 uur 's morgens op de plaats van afvaart bent aangekomen, wordt u aan boord verwelkomd met koffie/thee en koek.
Dan is er tijd om kennis te maken met de bemanning en krijgt u een korte uitleg over het reilen en zeilen aan boord.
Vervolgens wordt het dagprogramma besproken en gaan de trossen los.

Er zijn verschillende dagprogramma's en routes waaruit we kunnen kiezen, maar de schipper bepaalt echter wat mogelijk is, gezien de weersomstandigheden, de wind en de route.

** Het komt zelden voor, maar als de weersomstandigheden dermate slecht zijn dat het te onverantwoord zou zijn om uit te varen, dan houdt de schipper zich het recht voor om de vaardag te annuleren en te verplaatsen naar een andere datum.

Uw dagschipper.

Tussen de middag wordt er ergens aangemeerd en wordt u een lunch aangeboden. Daarna vervolgen we de reis en komen meestal tussen 15.00 en 16.00 uur weer aan op de plaats van vertrek.

We maken van iedere vaardag een uitgebreide fotoreportage, zodat u een prachtige herinnering aan de vaardag heeft. Wilt u zich aanmelden voor een vaardag, vul dan het intakeformulier in en wij zorgen voor de gehele organisatie en de rest... Hebt u verder nog vragen? Kijk dan op de volgende pagina met FAQ of neem contact met ons op.