Ondersteunende havens

Floating office 10Veel speciale dank gaat uit naar de havens waar we een periode mogen liggen om onze vaartochten te maken. Zij zijn een onmisbare schakel in ons vaardoel. Het is absoluut noodzakelijk dat we een periode een vaste plaats kunnen krijgen van waaruit we kunnen vertrekken en terugkomen. Ook moet deze ligplaats goed bereikbaar zijn met auto of ambulance en de opstapmogelijkheden om aan boord te komen moeten goed zijn.

Alle genoemde havens waar we hebben mogen liggen, hebben ons geheel of gedeeltelijk gesponsord tijdens de vaardagen m.b.t. het havengeld en de medewerking was hartverwarmend. Veel dank hiervoor.

De volgende havens en verenigingen hebben ondertussen hun medewerking m.b.t. de faciliteiten en havengelden gegeven:

De hoofdsponsorhavens:

• AM

De Amsterdam Marina biedt ons als hoofdsponsor gedurende het hele jaar gratis ligplaats voor de MS Vaarwens of de Meander V. Ook in alle andere havens van de Jachthaven Groep, zijn we welkom om onze vaardagen te maken.

• Jachthaven NaardenJachthaven Naarden biedt ons de vaste gratis huisvesting van het Vaarwenskantoor. Een prachtige gastvrije locatie! Ook van hieruit  kunnen we vaarwensen vervullen. Dank aan allen die hieraan meewerken

• KNZRVBij de KNZ&RV zijn we altijd van harte welkom ligplaats te nemen om onze vaardagen te maken en we zijn er altijd welkom om aan te meren voor de lunch.

Andere ondersteunende havens in het heden en verleden:

• Schermafbeelding 2024 02 24 093958
    Ook in de Bataviahaven van Lelystad zijn onze schepen altijd welkom om wensen te vervullen.

• Compagnieshaven Enkhuizen
    Ook in de Compagnieshaven van Enkuizen zijn we altijd welkom om wensen te vervullen.
  • Forteiland Pampus

Op Forteiland Pampus zijn we altijd welkom om het eiland te bezoeken. In 2024 schonken ze ons een volledig verzorgde vrijwilligersdag inclusief catering. Het zijn Toppers!!
  • Makkum gemeentehavenOok vanuit de gemeentelijke buitenhaven in Makkum konden we vaarwensen vervullen. Een prachtige locatie, maar er is later besloten om de vaardagen zoveel mogelijk vanuit centraal Nederland te gaan varen.

• Hylperhaven
    De Meander V was vaak in de Hylperhaven te Hindeloopen, ook met een vaarwens. Dank voor de gastvrijheid.
  • logo Hoorn
    In de Gemeentehavens van Hoorn zijn we met beide schepen altijd welkom.
  • Haven Marken
    Vanaf de Gouwzee is een bezoekje aan het pittoreske haventje van Marken altijd een feestje.
  • Schermafbeelding 2024 02 24 105352
    In de gemeenthavens van Enkhuizen zorgen de havenmeesters er altijd voor dat we een goede ligplaats krijgen. Dank toppers!
  • Gemeentehavens Stavoren
    In de gemeentehavens van Stavoren is men altijd bereid om ons te faciliteren met een ligplaats voor een Vaarwens
  • jachthaven Lemmer
    In de buitenhaven van Lemmer zijn we altijd welkom om vaardagen te maken.
  • Haven Almere
    Een tochtje naar de haven van Almere is altijd leuk. We zijn er welkom om de lunch te nuttigen of vaardagen te maken.
  • Port of Harlingen logotest
    In de haven van Harlingen worden onze schepen altijd zeer welkom ontvangen en voor zien van een gratis ligplaats. Chapeau havendienst.
  • Haven Urk
    De haven van Urk heet onze vaarwensschepen altijd welkom.
  • HunzegatIn Jachthaven Hunzegat te Zoutkamp zijn we altijd welkom met de Meander V. We hebben er in onze beginperiode vele wensen mogen vervullen!

• VlielandOok in de haven van Vlieland is de Meander V altijd welkom met haar vaargasten. Top!

• Jachthaven WaterlandJachthaven Waterland heeft ons 4 jaren lang tot eind 2020 gesponsord met een ligplaats.

• Koggewerf KampenOp de Koggewerf te Kampen kan de Meander V altijd terecht om haar vaardagen te maken! Een geweldige locatie en enthousiaste hulp!

• Marina Monnickendam

Marina Monnickendam maakte het in de beginjaren van Stichting Vaarwens mede mogelijk de vaardagen te realiseren door ons in het zomerseizoen een gratis ligplaats te bieden.
    Vanaf 1-4-2021 heeft de Meander V er een vaste reguliere jaarligplaats

• logo marina stavoren 4
    Vanuit de Marina Stavoren mochten we met de Meander V een bijzondere wens voor een Friese zeilmaker vervullen. We waren er zeer welkom.
  • logo jonge schaapBij de molen 'Het Jonge Schaap' wordt altijd de kade en de molen vrijgehouden voor bezoek van de MS Vaarwens voor een rondleiding. Chapeau!

• NoordergatIn Jachthaven Noordergat te Lauwersoog liggen Evert zijn roots. Ze zijn we altijd welkom met de Meander V. Sweet memories!

• Meander in VolendamTijdens het zomerseizoen wordt er vaak meerdere keren per week kade vrijgemaakt voor een ligplaats voor de Meander V zodat de gasten nog even kunnen passagieren! Chapeau havenmeesters!

• Meander Gouwzee 14
    De Meander V is altijd welkom bij de vuurtoren 'Het Paard van Marken', waar bewoners Thijs en Liliane Spijker het schip met haar gasten altijd weer gastvrij ontvangen voor een rondleiding in en rond de toren.
  • Passantenhaven Terschelling
    De jachthaven van Terschelling zorgde voor een gratis ligplaats om een vaarwens te maken met een eilander.

• Stadshavens Medemblik

Ook in de prachtige stadshavens van Medemblik is Stichting Vaarwens welkom
  • wsv de zuiderzee
    WSV de Zuiderzee was destijds ook één van onze hoofdhavensponsors. Zij maakten het in 2007 als allereersten mogelijk om onze vaardagen te realiseren.
  • ZC 37 KampenOok bij jachthaven ZC37 te Kampen zijn we altijd welkom met de Meander V. Een warm bad!