• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • Bouw eigen vaarswensschip gaat voorspoedig

Bouw 62De bouw van het eigen vaarwensschip bij SRF Shipbuilding in Harlingen gaat voorspoedig. Bekijk de bouwvorderingen door op de foto te klikken.
    Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!
  • Winterstop

Wintervaren 12Na 30 november 2019 vaart de Meander V helaas tijdens de winterperiode niet meer. Evert en Inge nemen even hun schip en de tijd voor zichzelf.
    Vanaf eind februari 2020 is de Meander V weer inzetbaar en is het intakeformulier weer online.
    Dank voor uw begrip.

De aankomende evenmenten met Stichting Vaarwens

Onder dit item staan de belangrijkste evenementen waar we present zijn en wat we zelf gaan organiseren.
Hierna vind je twee gedenkwaardige jubileums rondom de stichting met veel fotomateriaal. Belangstellenden kunnen de foto's downloaden en in hun eigen archief opslaan want de foto's hebben genoeg resolutie om een A4tje mee te vullen. Gewoon de foto openenen door er op te klikken, dan rechter muisknopvklikken en in het geopende keuzemenu de optie 'AFBEELDING OPSLAAN ALS' kiezen.

Veel plezier met het bladeren door onze prachtige happenings en events...
Team Vaarwens

Op stapel staan de volgende events:

Boot Holland 2020 in Leeuwarden:

Zet alvast in uw agenda: van vrijdag 7 februari t/m dinsdag 11 februari is Stichting Vaarwens aanwezig op Boot Holland 2020. De jaarlijkse opening van het vaarseizoen wordt altijd bezocht door ongeveer 30.000 bezoekers. Vaarwens krijgt de kans zeer nadrukkelijk aanwezig te zijn dit jaar. We krijgen onder meer een stand op een centrale plaats, bezoekers kunnen ons niet missen. Elke dag organiseren we twee lezingen van een half uur op een centraal podium, met aansluitend de mogelijkheid om met de presentator kennis te maken en te overleggen op onze stand. Een unieke kans voor Vaarwens om ons gezicht te laten zien, voor Boot Holland om een goed doel te ondersteunen en voor U om zowel de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van watersport te zien als de lezingen van Vaarwens te volgen.
De lezingen moeten veel publiek gaan trekken. We zijn dan ook erg blij dat een aantal mensen zich zonder meer bereid heeft getoond om een verhaal voor Vaarwens te komen vertellen.
Denk daarbij aan:
• Henk de Velde (de solo-zeezeiler) die over zijn ervaringen zal vertellen;
• Klaas Wilting (onze ambassadeur en ex woordvoerder van de Politie Amsterdam) die een aantal interessante voorvallen uit zijn carrière zal vertellen en zijn juist verschenen boek op onze stand zal signeren;
• Jan Dijkman (Jachtservice De Waterman in Monnickendam) die zal vertellen over zaken die elke eigenaar van een motorboot moet weten;
• René Sepers (Jachthaven Waterland in Monnickendam) die zal vertellen over essentiële wetenswaardigheden met betrekking tot gaskeuringen en het tuigen van zeilschepen;
• Mari van der Meer zal vertellen over mogelijke kleine en grote aanpassingen aan boten voor ouderen en gehandicapten.
Daarnaast zijn we nog in gesprek met enkele andere presentatoren.
Een aanrader dus om naar Boot Holland te gaan.
Vaarwens helpen kan door een of meerdere dagen vrijwilliger te worden op de stand.  Aanmelden kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
We houden U over de ontwikkelingen op de hoogte in de volgende nieuwsbrieven.

Intocht van 'De Vaarwens':

Datum: 28 maart 2020. Plaats stadshaven Monnickendam
Op deze dag wordt met groots spektakel het nieuwe eigen Vaarwensschip in gebruik genomen middels een  intocht, live muziek, vele activiteiten en meer. Houdt de dag maar vrij!!!.
Het programma volgt z.s.m. Intocht

Enkele shots van bijgewoonde evenementen:

Unox nieuwjaarsduik
Nieuwjaarsduik 15