Boeken van Evert

Prachtige boeken met de opbrengst voor Stichting Vaarwens!

Evert Stel is schipper van de inmiddels wel bekende gele loodsboot Meander V, waarmee hij samen met zijn partner Inge de Graaf gratis vaardagen maakt voor teminale patiënten. Evert en Inge varen als vrijwilligers met hun "varende huis" en zijn afhankelijk van sponsors om de onkosten te kunnen dekken. Die sponsors vinden valt nog niet mee en daarom heeft Evert besloten om de opbrengst van zijn boeken ook aan de stichting te schenken. Zijn boeken zijn dus niet alleen de moeite waard om te lezen vanwege zijn fantastisch leuke en zeer humoristische schrijfstijl, maar u steunt er ook nog een goed doel mee.

Drijfveer:
In 2009 belandde Evert wegens hartklachten in het ziekenhuis na een angstwekkende tocht met een traumahelikopter (want hij heeft enorme vliegangst) De vlucht van Terschelling naar het MCL te Leeuwarden had diepe indruk gemaakt en hij schreef zijn ervaringen op de hartafdeling van zich af en zond het per e-mail naar zijn vrienden. Die hebben dubbel gelegen van het lachen vanwege de humoristische schrijfstijl en enkelen spoorden hem aan te gaan schrijven.
Dat heeft hij gedaan en inmiddels zijn er een aantal populaire lees- en fotoboeken van hem uit.

Verkrijgbaarheid:
Gedrukte boeken kunt u via  alle boekhandels bestellen zoals Walburgpers, Bruna, Bol.com, Mijnbestseller.nl en vele anderen, maar ook rechtstreeks via ons kantoor.

Wie vaart, beleeft

Klik op de foto om rechtstreeks naar de uitgever te gaan.

In deze nautische biografie wordt een belangrijk deel beschreven van het leven van ondernemer, self made scheepsontwerper en watersportliefhebber pur sang Evert Stel.
In “Wie vaart, beleeft” wordt een profiel neergezet van een man die met doorzettingsvermogen, tomeloze energie, passie en volharding zijn doelen blijft nastreven. Maar het beschrijft ook hoe talenten zich door speling van het lot kunnen ontplooien. Naast de niet aflatende humor en zelfspot worden ook de blunders, de zwarte dagen en de lange weg naar gestelde doelen beschreven.  Wie vaart, beleeft is een vlot geschreven, inspirerend boek voor iedere waterliefhebber, maar het is ook een verhaal over avontuur, passie, kracht en doorzettingsvermogen.

ISBN: 978-90-8616-093-8

Wel varend ondernemer

Klik op de foto om rechtstreeks naar de uitgever te gaan.

Dit  is een heerlijk vlot boek over de groei van een jonge onderneming tijdens een moeilijke economische periode, maar ook een uiterst  persoonlijk verhaal over durf en ondernemersschap, over geheime zooltjes voor onze topschaatsers en over  een speciale behandeling voor Amerikaanse topsporters. Inclusief de spannende avonturen en de boeiend geschreven  intriges uit de medische wereld,  is dit   boek heerlijk leesvoer voor een ieder die van het ondernemerschap en van varen houdt,  maar is het zeker ook een leerzaam kijkje in de keuken van de wel varende kunstbenenmaker en levensgenieter Evert Stel.

ISBN: 978-94-6089-810-5
Verkrijgbaar bij Boekscout.nl

Raasdonders en bramstaglopers

Klik op de foto om rechtstreeks naar de uitgever te gaan.

Orthopedist, schipper en scheepsbouwer Evert Stel weet de afstand tussen zeiler en motorschipper op grootse wijze te verkleinen. Watersporters doen het met zijn allen! Raasdonders en bramstaglopers is dan ook een waardige opvolger van zijn boeken  “Wie vaart, beleeft”   en ‘Wel Varend Ondernemer”. Zoals de Waterkampioen hem als bootjes gek omschrijft, is ook dit boek wederom een ode aan een leven op het water en meer. Gepaard met een onbaatzuchtige levensinstelling en liefde voor de medemens, gelardeerd met zijn zo typische humor.

ISBN 978-90-8616-087-7

Schipperslatijn en ander ongein
Dit boek was een tijdlang uitverkocht, maar de nieuwe druk is onlangs verschenen.

Klik op de foto om rechtstreeks naar de uitgever te gaan.

Het staat alweer garant voor veel hilarische avonturen. Een bonte verzameling anekdotes over alles wat er zich op, bij, aan en rond schepen en het water voorvalt. Lachwekkend geschreven met humor en zelfspot. De schrijver is zich wederom te buiten gegaan aan heerlijk herkenbare gebeurtenissen die hij beleeft in zijn leven, dat is gedreven door water. Het boek is wederom een garantie voor avonden lang leesplezier. Daarbij is ook dit boek weer aangevuld met prachtige tekeningen van de geweldige illustrator Jan Braamhorst.

ISBN: 978-90-8616-143-0

Als zoenen water waren...

Het jubileumboek is uit!
"Als zoenen water waren... zou ik jullie de zee geven!" een quote van een terminaal zieke vaargast die een dag meevoer op de Meander.
Evert schreef al vier hilarische watersportboeken vol avonturen, anekdotes en veel humor, gelardeerd met een vleugje zelfspot. Evert en Inge nemen sinds 2007 mensen die zijn uitbehandeld een volledig verzorgde dag mee aan boord van hun varend woonschip, dat ze helemaal hebben aangepast voor brancards en rolstoelen. Na 12 ½ jaar lang met ernstig zieke mensen een dag lang het water op te zijn geweest, heeft hij een enorm archief aangelegd van bijzonder leuke gebeurtenissen maar vaak ook emotionele voorvallen, die tijdens deze vaardagen de revue passeren. In dit 208 pagina's dikke boek, aangevuld met prachtig fotomateriaal, vertelt hij met zijn welbekende ontwapenende schrijfstijl over "vaarwens achter de schermen', waarbij voor de lezer een doos tissues vaak onontbeerlijk is, soms voor de emoties, maar vaker voor de tranen van het lachen, ontstaan door de hilarisch omschreven anekdotes over de belevenissen tijdens het ontstaan en de groei van Vaarwens…

Dit boek is absoluut een ‘must have’ en is verkrijgbaar bij iedere boekhandel.

ISBN : 978-90-8616-263-5

Van werk- naar woon- naar wensschip

Het prachtige fotoboek over de transformatie van het wrak van een gezonken Loodstender naar Evert en Inge hun 'varend huis' wat daarna een vaarwensschip werd, ligt al jaren aan boord van de Meander V en op de MS Vaarwens. Het boek heeft Evert samengesteld en via Albellie laten drukken, maar het kostte al snel € 100,- Toch krijgen we met grote regelmaat het verzoek of het boek niet te koop is en waar, dat deed Evert besluiten het boek zelf op te maken en uit te geven.

ISBN : 978-94-0365-175-0
Gedrukt verkrijgbaar bij Mijnbestseller.nl of Bol.com