• Gerard Holterman treedt af als bestuurslid.

Gerard Holterman BestuurslidWe kunnen u melden dat Gerard Holterman is afgetreden als bestuurslid. Gerard heeft ervaring van advisering op het gebied van management en bedrijfsvoering en hij zal ons blijven bijstaan tijdens de bouw van het vaarwensschip.

Dank voor je inzet Gerard!
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • 30-9-2019 Francoise draagt stokje over aan Frans

Harrie Vriezen SecretarisEr heeft zich een kleine bestuurswisseling voorgedaan, want onze trouwe Francoise heeft het stokje overgedragen aan Frans de Jong. Frans is begonnen bij Pierson, Heldering & Pierson in 1980, en van 1984 tot 1992 heeft hij gewerkt in de geldhandel bij de firma Wallich & Matthes. Daarna werkte hij als directeur Group Treasury bij de Athlon Groep NV tot 2002 en vervolgens bekleedde diezelfde functie bij Delta Lloyd NV tot maart 2017. Kennis genoeg dus.
    Wees welkom Frans!!!

8-7-2019 Het jubileumboek is uit

"Als zoenen water waren... zou ik jullie de zee geven!" een quote van een terminaal zieke vaargast die een dag meevoer op de Meander. Als zoenenjpg
Evert schreef al vier hilarische watersportboeken vol avonturen, anekdotes en veel humor, gelardeerd met een vleugje zelfspot. Evert en Inge nemen sinds 2007 mensen die zijn uitbehandeld een volledig verzorgde dag mee aan boord van hun varend woonschip, dat ze helemaal hebben aangepast voor brancards en rolstoelen. Na 12 ½ jaar lang met ernstig zieke mensen een dag lang het water op te zijn geweest, heeft hij een enorm archief aangelegd van bijzonder leuke gebeurtenissen maar vaak ook emotionele voorvallen, die tijdens deze vaardagen de revue passeren. In dit 208 pagina's dikke boek, aangevuld met prachtig fotomateriaal, vertelt hij met zijn welbekende ontwapenende schrijfstijl over "vaarwens achter de schermen', waarbij voor de lezer een doos tissues vaak onontbeerlijk is, soms voor de emoties, maar vaker voor de tranen van het lachen, ontstaan door de hilarisch omschreven anekdotes over de belevenissen tijdens het ontstaan en de groei van Vaarwens…

Dit boek is absoluut een ‘must have’ en is verkrijgbaar bij iedere boekhandel en te bestellen bij Lanasta.

ISBN: 978-90-8616-263-5