• Schepenverhuizing...

Monndam 1Per 1-7-2020 zijn beide schepen verhuisd. De MS Vaarwens werd vanuit de Amsterdam Marina overgevaren door onze beheerder DirkJan samen met KNRM schipper Sijmon uit Marken. De MS Vaarwens heeft de Meander V haar – door Jachthaven Waterland gesponsorde - oude ligplaats ingenomen in het toegangskanaal. De Meander V kreeg een andere ligplaats in Jachthaven Waterland – locatie Hemmeland – toegewezen. Beide schepen gaan vanaf heden de Gouwzee en omgeving ‘onveilig maken’…
  • Havenkantoor in gebruik genomen

Monndam 1Ons fonkelnieuwe kantoor is overgevaren naar Jachthaven Naarden waar we een mooie ligplaats hebben gekregen. Nu nog inrichten en in bedrijf stellen, maar over eeen dikke week kunnen we er kantoor houden. Onze medewerker Ulco Proost zal het kantoor veelvuldig gebruiken, maar het is niet continue bemand. Bezoek is dus uitsluitend op afspraak. Klik hier om de locatie te bekijken
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.

08-09-2020 Evert krijgt een Hiswa Oeuvreprijs

Evert is de ontwerper van No-Limits en is samen met Inge oprichter van de Stichting Vaarwens. Evert is winnaar van de Boot van het jaar Oeuvre prijs 2020. Aan boord van zijn eigen schip, de Meander V, werd Evert dinsdagochtend verrast met de ereprijs.

De Oeuvre-prijs is bedoeld voor iemand die zich langere tijd op bijzondere wijze voor de Nederlandse watersport (Jachtbouw, productontwikkeling, infrastructuur, media, havens of overheid) verdienstelijk heeft gemaakt.
Evert heeft met No-Limits een schepenlijn gemaakt die uitblinkt in vaareigenschappen, zeewaardigheid en aandrijving. De ontwerpen kenmerken zich door de grote Tubes rondom. Zijn ontwerpen varen over de hele wereld.
Daarnaast is Evert met zijn partner initiatiefnemer en de stuwende kracht achter de Stichting Vaarwens. Dit gebeurde tot vorig jaar met de Meander V, maar inmiddels heeft de Stichting een eigen Vaarwens schip.
Uiteraard mede ontworpen door Evert. Een uniek schip met grote functionaliteit waardoor de gasten van Vaarwens een onvergetelijke dag kunnen ervaren.

De prijs werd uitgereikt door Alex Hoeve van de organisatie van de Hiswa te water in aanwezigheid van de juryleden Epco Ongering (Boten te koop) en Eric van Staten (Watersport-TV).
In de jury van de Boot van het jaar verkiezing zitten vertegenwoordigers van de watersportmedia.

Een mooi artikel in het Noord Hollands dagblad:

040 09 9 2020 NoordHolland