We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 107 op 17-02-2011

De vaardag met dhr. Molenaar, een ex- waterpolitie schipper.107 Molenaar (13)

Er komt een spoedwens binnen bij de Ambulancewens stichting. We zullen echter de wal op met de Meander V voor een flinke verbouwing, maar we zeggen geen nee... Inge pland de dag en we gaan gewoon varen, al moetenn we door het ijs...

Vaarwel dappere dappere ex politieman
Auteur Vaarwens

Met dank aan de Kromhoutwerf te Amsterdam
en de Stichting Ambulancewens voor de gastvrijheid en de medewerking.

Het verslag van zijn zoon Pieter:

Het wordt een mooie dag! Maar wat is nou een mooie dag.
Mijn vader heeft ruim een jaar in het verpleeghuis het Laar te Lelystad gelegen, toen verpleegster Nettie Overbeek het een mooi idee vond dat hij nog één keer naar het water ging. Hij heeft als 84 jarige 35 jaar lang als waterpolitie gewerkt op het IJsselmeer. De aanvraag is op dinsdag 15 februari 2011 ingestuurd en hierop werd direct gereageerd. Hij kon donderdag 17 februari al mee met de MEANDER V die in Amsterdam ligt. Er moest dus snel geschakeld worden, en alles werd snel geregeld. donderdagochtend werden wij om 9.30 uur opgehaald door Kees en Hans, twee enthousiaste mensen van de Stichting Ambulance Wens. Wij, (Pa Molenaar, ikzelf en zijn oud collega Johan Boterhoek), zijn toen vertrokken naar Amsterdam waar de MEANDER V lag te wachten bij de kromhoutwerf.  Hier zijn we zeer hartelijk verwelkomd door Inge en Evert en zijn we aan boord gegaan. Nadat Pa heerlijk in de woonkamer van het schip (heel bijzonder), was geïnstalleerd zijn we aan het tochtje begonnen.

Via het scheepvaartmuseum en Nemo het Buiten IJ op. Via de Oranjesluis gaat het daarna richting het IJsselmeer, waar het laatste restje mist verder optrok en de zon te voorschijn kwam. We varen rond het eiland Pampus, waar mijn vader vroeger veel uren heeft rond gevaren. Van daaruit naar Muiden waar we tegenover het Muiderslot een heerlijke lunch kregen. Daarna zijn we de terugreis begonnen en zijn onderweg naar Durgerdam gevaren. Even de haven bekeken en toen moesten we helaas al weer terug richting Amsterdam. Rond 14.30 uur zijn we toen weer afgemeerd en hebben afscheid genomen van Inge en Evert. Lieve mensen, wat doen jullie een fantastisch werk met jullie stichting.
Mijn vader en wij natuurlijk ook, hebben heerlijk genoten van jullie warmte en gastvrijheid. Wij hopen dat alle mensen, die in de toekomst nog van jullie stichting gebruik mogen maken, ook zo zullen genieten als wij. Het is heel bijzonder dat we vanuit jullie huiskamer hebben mogen genieten van deze vaardag. Na het afscheid, zijn we weer aan boord van de ambulance gegaan, op weg naar Lelystad. Hier kwamen we rond 16.15 uur weer aan en alles is echt perfect verlopen. Wij willen Kees van stichting Ambulance Wens met alle vrijwilligers en verder iedereen die deze wensen mogelijk maken hartelijk bedanken voor deze fantastische dag. ‘s Avonds zei vader tegen mij: “Iedereen zei dat dit een mooie dag zal worden, maar ik kan nu echt zeggen dat dit een mooie dag was. Helaas is mijn vader zondag 20 februari 2011 heel rustig in zijn slaap overleden. Iedereen nogmaals bedankt voor deze fantastische herinnering.

Pieter Molenaar

Molenaar (10)