We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 109 op 17-04-2011

Vroeg voorjaar voor Christien...109 Mw. Clabbers (20)

Op een zomerse voorjaarsdag in april, gaan we varen met Mw. Christien Clabbers. We liggen nog op de Kromhoutwerf en moeten eerst de stad door. Het was een topdag!
De wens kwam binnen bij de Stichting Ambulancewens en we kunnen hem direct vervullen. Enkele dagen terug stonden we namelijk nog droog met de Meander voor een hellingbeurt en een flinke verbouwing op de Kromhoutwerf. Van daaruit gaan we deze vaardag ook maken. Het was een lange rit voor Christine met haar familie, want ze kwamen helemaal uit Gennep. Na wat vertraging door files onderweg, kwam het gezelschap na elven aan. Direct laden we de brancard uit en zetten Christien op eigen verzoek buiten op het achterdek van de Meander. De zon schijnt en het is 20 graden als we de Kromhoutwerf verlaten. Het is tegelijk ook de eerste vaardag met de Meander, waarvan het achterschip ingrijpend is verbouwd. Ze vaart goed en even later passeren we het Scheepvaartmuseum, Nemo en schieten onder de spoorbrug door het Buiten IJ op. Heerlijk… open water en we varen naar de Oranjesluizen. Het is er een drukte van belang maar wij mogen als eersten de sluis invaren. Achter ons komen vele watersportscheepjes de sluis binnen en vertwijfeld kijken we naar een zeilersechtpaar, waarvan het huwelijk op punt van sneuvelen staat bij de aanmeermanoeuvre. Daarna naar Durgerdam, waar we afmeren voor de lunch. Het is een gezellige drukte in de haven op deze mooie zondag en Christien en haar familie genieten van het watersportgebeuren tijdens de lunch. Als de trossen daarna weer los gaan, varen we weer richting Amsterdam en schieten even het gezellige haventje van Nieuwendam binnen. Het is er vredig en rustig. Christien staat buiten in het zonnetje en iedereen geniet van wat er zoal voorbij komt. Als we nog verder het Buiten IJ op varen, passeren we het centraal station en schieten de grote droogdokken voorbij waar grote schepen droog staan. Er is veel te zien op het water, maar we moeten weer terug want om 4 uur gaan de bruggen dicht. Klokslag 4 uur liggen we weer op onze plek bij de Kromhoutwerf en nemen afscheid van de familie. Het was een mooie dag!

Vaarwel Christien
Auteur Vaarwens

Met dank aan de Kromhoutwerf te Amsterdam voor de gastvrijheid en de medewerking.
en de Stichting Ambulancewens voor het vervoer en verpleging

Een lief berichtje van de familie:

Beste Evert en Inge,
Bij deze willen wij jullie laten weten dat Christien Clabbers op 11 mei 2011 is overleden. Wij willen jullie laten weten dat mama en wij heerlijk hebben genoten van de vaardag.  Voordat mama overleed heeft ze vaker verteld aan ons dat ze geen bloemen wou bij haar crematie, maar dat ze graag giften zou ontvangen, die wij dan aan jullie zouden kunnen geven. De gift wordt vandaag overgemaakt. Wij willen jullie nogmaals bedanken voor deze onvergetelijke dag en we hopen dat jullie door blijven gaan met deze fantastische wensen te blijven vervullen. Vriendelijke groeten,
Jos, Susan, Inge Clabbers

Mw. Clabbers (10)