We hebben in 2012 gevaren op:

Vaardag 143 op 03-05-2012

Een donkere dag met veel licht:143 CeesBruinsma (2)

Vandaag hebben we gevaren met Dhr. Cees Bruinsma en zijn familie. Cees is ook getroffen door de dodelijke ziekte A.L.S. Omdat Cees inmiddels totale uitval heeft met beademing, hebben we de Stichting Ambulancewens ingeschakeld voor het vervoer. De Meander heeft ligplaats in de gastvrije haven van de KNZ&RV te Muiden genomen om daar de brancard zonder problemen aan boord te rollen. Het is zwaar bewolkt en triest weer, maar een opgewekte familie komt aan boord en dat geeft licht. Als Cees in de stuurhut met mooi uitzicht is geinstalleerd, vertrekken we en gaan het water op.

Vaarwels Cees
Auteur vaarwens.

Cees: † 20-05-2012

Met dank aan de Stichting Ambulance Wens
en de KNZ&RV te Muiden voor hun medewerking.

Het verslag van Cees leest u hieronder.

Mijn laatste vaardag. (door Cees Bruinsma);

Een onvergetelijke dag begint met een  hartelijke ontvangst aan boord van de Meander. In Muiden komen we aan boord, met behulp van de ambulancebroeders Olaf en Piet . De kapitein Evert en zijn charmante gastvrouw Inge hadden de Meander op een mooi plekje tegenover het Muiderslot aangemeerd. Dit uitzicht was al een plaatje!  De brancard wordt op een mooi plekje aan boord geïnstalleerd. Van daaruit heb ik een prachtig uitzicht rondom het schip. Na een welkom van Evert zetten we koers naar Volendam. We worden verwend met koffie en lekkere koeken. Onderweg genieten we van de verhalen van Evert en de goede zorgen van Inge. De weidsheid van het IJsselmeer en de gezelligheid in het schip verhoogt de sfeer. Het was niet druk op het water. Toch kwamen we nog menig schip tegen. Toen zagen we Volendam in de nevel opdoemen. In de haven konden we op een mooie plek aanmeren. Het was er gezellig druk. Intussen had Inge voor een heerlijke lunch gezorgd. Toch had menigeen nog wel plek voor een gebakken visje. We hadden mooi de tijd om de benen te strekken. Vanaf de brancard kon ik aan boord, alles prima volgen. Na verloop van tijd werden de trossen weer losgemaakt en zetten we koers richting het Paard van Marken. Daar hebben we aangemeerd. We hebben van Thijs de beheerder een mooie rondleiding gehad. Ook mochten we de vuurtoren beklimmen. Vanaf de film heb ik alles kunnen zien. Het is een museum op zich, waar veel liefde en tijd in gaat  zitten. Weer aan boord werden we prima verzorgd. Daarna gingen we weer terugvaren naar Muiden. Terug in de haven konden we terugzien op een onvergetelijke dag op het water.

Inge en Evert en de ambulancebroeders Piet en Olaf, dank voor jullie zorgen en voor deze fijne dag.Veel succes met jullie activiteiten voor de zieke medemensen.
Vaarwel, Cees Bruinsma

Een lief bericht na het overlijden van Cees:

Hallo Inge en Evert,
Op donderdag 3 mei zijn wij met jullie mee geweest en hebben een fijne dag gehad met mijn vader Cees Bruinsma. We hebben veel foto’s gemaakt en gefilmd. Weer thuis hebben we later die week nog vaak stukjes van deze verwendag teruggekeken . Donderdag 17 mei heeft mijn vader nog zijn best gedaan om een verslag te maken voor op de site. En dat is gelukt met veel inspanning en lucht. Want dat zijn krachten afnamen was de laatste dagen goed zichtbaar. Op zondag 20 mei is Cees overleden. We kunnen vol trots zeggen dat Cees het maximale uit zijn zieke periode heeft gehaald en altijd positief is gebleven. We kijken terug op een heel bijzondere dag. We zijn dankbaar voor de liefdevolle manier waarop we door jullie ontvangen zijn. En vinden het bewonderenswaardig dat jullie dit doen! Op de begrafenis hebben we jullie werk en de Stichting Vaarwens onder de aandacht gebracht en hiermee 200 euro aan donaties opgehaald. Dit maken we zo gauw mogelijk over aan de Stichting Vaarwens.
Mariska Bruinsma

CeesBruinsma (2)