We hebben in 2012 gevaren op:

Vaardag 150 op 02-06-2012

Een verrassende ontmoeting.150 2 6 2012 Jan Heijsman 012

Jan Heijsman heeft 40 jaren lang als scheepstechnisch inspecteur bij de waterpolittie gewerkt. Zijn huis staat vol met eigengemaakte scheepjes en varen is zijn lust en zijn leven. Jan is nog maar enkele jaren met pensioen en heeft met veel liefde en energie zijn vrouw moeten verzorgen die hem enige tijd terug is ontvallen. Een nieuwe relatie met Elly gaf hem weer levensvreugde en samen maakten ze plannen, totdat de fatale diagnose werd gesteld... Jan is ongeneeslijk ziek door longkanker en een hersentumer. Zijn wereld stort in en hij heeft nergens meer zin in, totdat Elly de Stichting Vaarwens op het spoor komt. Daar is Jan nog wel voor te porren en op een mooie zaterdag komt het gezelschap in Schellingwoude aan boord. Daar blijkt een mijlpaal bereikt te zijn, want de vaardag van Jan is de 150 ste vaardag van de Stichting. Gebak dus!!

Na het gebak te hebben genuttigd gaan de trossen los, maar Jan weet nog niet dat Evert en Inge nog meer verrassingen voor hem in petto hebben...
Met dank aan de WSV de Zuiderzee en de
KNZ&RV te Muiden en de
Bemanning van de politieboot P65 voor hun medewerking.

Vaarwel Jan
Auteur vaarwens.

Een lief verslag van Irmgard:

Onze vaardag met Jan. (ingezonden door Irmgard Heijsman)

Gisteren was het zo ver en werden wij tussen 10 en 11 uur verwacht op de Meander. We werden halve wegen op de steiger al hartelijk verwelkomt door Evert en Inge. Het was meteen feest want de taart stond al klaar, dit omdat het de 150e vaardag was. We gingen op weg richting Pampus onderweg de haven van Durgerdam gezien. Daarna een heerlijke lunch genoten in de haven van Muiden. De voorspellingen waren niet heel zonnig die dag maar toch liet de zon zich steeds vaker zien zodat we heerlijk buiten op het dek konden zitten. Voor Jan was het binnen beter maar die heeft zich prima vermaakt met de verhalen van Evert en is zelfs ook nog druk geweest met het sturen van de Boot. Na de lunch zijn we naar het IJ gegaan waar Jan nog een bijzondere verassing stond te wachten. Hij werd opgehaald door een politie boot. Dit allemaal geregeld door Inge en Evert.
Voor Jan heel bijzonder omdat hij 40 dienst jaren heeft gewerkt bij de waterpolitie. Hier werd ook speciaal door vrienden een foto reportage van gemaakt.
Eind van de middag weer richting Schellinwoude waar de Meander ligt aangemeerd. Het was een heel bijzondere dag met een stel hele lieve bijzondere mensen op een hele mooie boot die daar ook wonen met hun heel bijzondere hond.
Evert en Inge heel erg bedankt voor deze mooie dag namens ons allemaal.

2-6-2012 Jan Heijsman 003
2-6-2012 Jan Heijsman 009