We hebben in 2012 gevaren op:

Vaardag 174 op 14-09-2012

Pontonprimeur met brancard voor Dick.174 Dick Schoenm 012

Ja hoor... Evert blijft bezig. Hij maakt de zoveelste applicatie om brancards en rolstoelen aan boord te krijgen. Deze is speciaal voor het veel te hoge ponton in Kampen van waaruit de Meander de maand september haar vaardagen maakt.

De eerste vaardag met een brancard is goed verlopen. De rijplaat was klaar, de pers was aanwezig en... het motregende! Dick werd door de Stichting Ambulance Wens naar Kampen gebracht en behendig aan boord van de Meander gezet. Hij heeft samen met zijn vrouw Beike een superdag gehad. Dick lijdt aan A.L.S. en kan alleen nog met zijn ogen knipperen. Ondanks zijn wreed lot, kon hij vandaag ook lachen en genieten van de elementen van de natuur, die in ruime mate aanwezig waren. Windkracht 7, regen, zon, golven, schepen, natuur, vergezichten, windsurfers (Dick was fanatiek windsurfer) en ga maar door.
Soms zien we de mooie dingen in het leven over het hoofd. Dick liet ons beseffen dat we er met volle teugen van moeten genieten... Dank Dick...

Auteur Vaarwens

Met dank aan de gemeente Kampen voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten,
Familie Borgmeijer voor de gastvrijheid m.b.t. de ligplaats
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer per ambulance.

-9-2012-006
Dick Schoenm 002