We hebben in 2012 gevaren op:

Vaardag 178 op 27-09-2012

John wil nog één keer schutten...178 John Vekemans 020

We hadden de vaardag al eerder gepland, maar toen was John te ziek. Tot redde hij het en John laat iedereen steeds weer versteld staan. In het voorjaar kreeg hij te horen dat hij nog enkele weken te leven had want hij lijdt aan een agressieve darm CA, maar John is de hele zomer doorgekomen. Vandaag ging hij dan eindelijk met de Meander mee. Gisteren was hij nog jarig en werd 60 en vandaag wil hij nog één keer door een sluis varen en "schutten naar de andere kant"! Wat een symboliek... dus varen we van Kampen naar Elburg en komen onderweg de Roggebotsluis tegen. John vindt het prachtig en geniet van alles. Onderweg wordt hij overvallen door moeheid en slaapt een stukje, maar als we het prachtige plaatsje Elburg binnenvaren, zit hij weer rechtop in zijn bed. Er ontgaat hem niets en bij momenten is hij goed helder van geest. Ook de terugweg maakt John bijna helemaal mee met zijn vrouw en zijn zus aan zijn zijde. Ze verzorgen hem met z'n tweeën dagelijks met veel liefde. Onderweg komen we nog een aantal traditionele zeilschepen tegen onder vol tuig. Het zijn plaatjes en John zijn ogen worden vochtig van ontroering. Hij wil nog geen afscheid nemen van het leven, maar de "laatste schutting" is onvermijdelijk.
Vaarwel John...

Auteur vaarwens.

Met dank aan de gemeente Kampen voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Familie Borgmeijer voor de gastvrijheid m.b.t. de ligplaats
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer per ambulance.

Lieve woorden van de familie.

Op 29 september hebben we feest gevierd. John was 60 jaar geworden en we waren twaalf en een half jaar getrouwd. Het was een gezellig feest met naaste familie en vrienden. John heeft vaak verteld over de vaartocht op 27 september. Hij had hier erg naar uitgekeken en het was een fantastische tocht, mede door Evert en Inge van de meander en Anne en Kees de chauffeur van de ambulance. De foto van de Skarl die Evert voor John had uitgeprint, hangt naast zijn bed. Het beertje ligt naast hem. John geniet van de verhalen uit het boek van Evert.
Wij hebben besloten om de giften ter gelegenheid van de verjaardag van John en de koperen bruiloft aan de stichting vaarwens en de stichting ambulancewens te schenken.
Wij hopen dat jullie nog veel mensen gelukkig kunnen maken.
groeten van John en Ellen Vekemans- de Krijger en Carla van Dijk -Vekemans

John Vekemans 012