We hebben in 2013 gevaren op:

Vaardag 232 op 06-11-2013

Een huwelijksaanzoek aan boord van Marcella..232 Marcella Mennes 063

Alle vaardagen zijn zeer speciaal en zeer bijzonder, maar soms zit er ééntje tussen die bij ons alle registers open trekt... Vandaag was er zo één! Marcella vroeg Jeroen ten huwelijk aan boord van de Meander in het bijzijn van hun allerliefste schat Sven... Dan was er de Telegraaf TV die opnames maakt wat de volgende wordt uitgezonden, dan was er de reporter die van dit bijzondere gebeuren nieuws van de telegraaf maakt... ach, het was zoveel...

Bekijk ook het filmpje door op de foto hiernaast te klikken:

Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Stichting Ambulancewens voor het vervoer.
Havendienst Volendam voor de medewerking.
Bakker Gutter voor de catering.
Foto de Boer voor de gratis foto.

Het verslag van Marcella:

Vandaag was het dan zover. We hebben hier zo naar uitgekeken. Mijn vriend Jeroen, ons zoontje Sven en ik zouden met de Meander van de Vaarwens gaan varen. We werden 's ochtends om 9.00 uur opgehaald door Pieter en Henny van de Stichting Ambulance Wens ( tegenwoordig Wensenrijders). We moesten naar Monnickendam,waar de boot lag. Daar werden we hartelijk ontvangen door Evert&Inge en hun hond.
Eenmaal binnen in de boot werden wij even alleen gelaten, want Inge wist van mijn verrassing af en zij maakte de foto's. Ik wilde mijn vriend en zoontje bedanken voor alle goede zorgen de afgelopen jaren dat ik ziek was en alle steun die ik heb gekregen. Toen kwam de verrassing, ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd. Natuurlijk zei hij " Ja", en Sven was dolblij. Papa& Mama gaan trouwen. We hebben dit gevierd met koffie en bruidsgebakjes van bakker Grutter. Toen lekker gevaren op het IJselmeer richting Volendam. In Volendam werden we nog geïnterviewd door de Telegraaf. Dat het zo groots in de krant kwam, was voor ons een grote verrassing. We hebben hier heel veel leuke reacties op gehad. We zijn nog even op de foto in klederdracht geweest en toen lekker visje gegeten op de boot. Toen lekker stuk varen en we voelden ons thuis. Die kleine heeft zich helemaal uitgeleefd. Met de verrekijker op het dek met papa en toen de turbo erop. Geweldig!!
Nog even langs de vuurtoren van Marken. Sven mocht samen met papa aan het stuur. Hij heeft zich geen minuut verveeld en ik heb volop genoten.
Rond 15.00 uur waren we weer in Monnickendam en hebben we afscheid moeten nemen van Evert&Inge. Dat deze mensen dit doen is echt bijzonder. Geen moment van verveling en zo hartelijk. Ik hoop dat deze stichting nog lang door mag gaan om een wens te laten vervullen.
Wij kijken heel erg tevreden terug op deze dag. Voor mij en mijn gezin onvergetelijk.

Bedankt Evert&Inge voor deze bijzondere dag. Ga zo door!!
Liefs,

Marcella Mennes