We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 239 op 12-03-2014

De lange rit was het helemaal waard...239 Antje Smit 5

De zon schijnt, de temperatuur is goed, de Meander ligt klaar en dan komen onze gasten het haventerrein van de KNZ&RV te Muiden op rijden na een flinke rit. De familie komt uit Leermens (Noord Groningen) en heeft er zin in. Mevrouw Antje Smit is ongeneselijk ziek want ze heeft bot CA en haar man heeft een CVA gehad. Beiden hebben altijd gevaren met hun motorjacht, maar dat is verleden tijd... tot vandaag!!

Het was een dag met Grote Genietmomenten!!

Auteur vaarwens.

Met dank aan:De KNZ&RV te Muiden voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.

Het verslag van de familie:

"Beste Evert en Inge

In Maart 2014 mochten wij Alie, Harry, Klaas en Tineke, samen met onze (schoon)ouders Freddy en Antje Smit, een dagje meevaren op de Meander.
We hadden van jullie stichting nog nooit gehoord en het voelde eigenlijk nog en beetje vreemd om mee te gaan. Antje voelde zich nog best heel goed, en dus dachten we dat we hier eigenlijk nog niet voor ' in aanmerking' zouden komen. Maar na overleg met Inge zijn we toch gegaan.
Het was een flinke rit, vanuit Leermens naar Muiden. Op tijd uit de veren, onderweg koffie drinken in Joure, en dan komen we aan in Muiden, waar we hartelijk worden ontvangen door Evert en Inge. Antje wordt met rolstoel achter op het dek geïnstalleerd, heerlijk in de zon en onder een warme deken. De mannen installeren zich binnen en zitten al snel gezellig met Evert te praten.
Het is prachtig weer, en we worden verwend met koffie en koek en veel gezelligheid. Ondertussen zijn we afgemeerd en varen we richting Amsterdam. Over het Ijmeer, langs het eiland Pampus, richting Durgerdam. Net voor de sluizen leggen we aan, laten de hond uit, en verwend Inge ons met heerlijk broodjes. Daarna varen we weer verder. Onderweg worden er vele foto's gemaakt, die we later voor pa en moe, in een foto album hebben geplaatst. Een mooie blijvende herinnering. Op de terugvaart mag Fred ook nog even achter het stuur. Hij geniet er volop van, want vroeger heeft hij ook altijd gevaren. In Muiden nemen we afscheid van Evert en Inge. We hebben een fantastische dag gehad! Over deze dag hebben we het afgelopen jaar nog vaak gesproken. Na de zomer ging de gezondheid van Antje achteruit en kwam ze op bed te liggen. Maar ze had nog steeds nieuwe doelen, wat ze nog wilde doen of beleven, en ze was ervan overtuigd dat ze 2015 ging halen. Op karakter heeft ze dit waar gemaakt. Op 1 januari, vroeg in de morgen, is Antje op 77 jarige leeftijd overleden. Wij missen haar, maar met waardevolle herinneringen, waaronder deze vaardag, gaan wij verder. Over jullie stichting hebben wij natuurlijk vaak gepraat met familie en vrienden. En in december kregen wij een mail van een vriend, die bij Teijin werkt. Dat bedrijf geeft ieder jaar, met kerst, een gift aan een goed doel. Hij had naar aanleiding van onze verhalen, jullie als goede doel voorgesteld. En inderdaad kregen jullie van Teijin een prachtige gift, waardoor jullie een kuiptent op het achterdek konden realiseren. Geweldig initiatief!

Nogmaals ontzettend bedankt voor deze zeer gezellige en leuke dag!
Jullie hebben wel een beetje lang moeten wachten op ons verslag, maar wij vergeten deze zeer speciale dag nooit weer.

Groet van Freddy, Harry, Alie, Klaas en Tineke uit het hoge Noorden......"

Antje Smit 1
Antje Smit 2