We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 255 op 14-05-2014

Een zeeman vaart nog één keer...255 John Siewersen 42

John zat in de zeevaart. Hij voer op zeeslepers en andere schepen, het zat in zijn bloed, maar nu is hij ongeneeslijk ziek! Iedereen dacht: "John moet nog één keer het water op!" en organiseerden een vaardag met de Meander V. John zag het eigenlijk niet meer zitten, kwam het bed niet meer uit en was overal klaar mee, totdat hij aan boord van de Meander V gebracht werd door de Stichting Ambulance Wens. De ogen werden steeds groter, de sfeer werd steeds gemoedelijker, het weer was goed en John "bewoog" weer een beetje omdat de Meander licht slingerde op de golven. Het varen gaf hem zo'n boost, dat hij van de brancard af wilde en op eigen kracht bij Evert op de bank ging zitten. Die hadden veel uit te wisselen en John begon te lachen, te genieten, te beleven! Een prachtdag viel ons allen ten deel en John heeft zelfs (hoewel sterk gedrogeerd) onder Evert zijn supervisie een ruk aan het roer gezeten. John zei tegen Evert bij het afscheid: "Dit had ik in mijn stoutste dromen niet verwacht! Dank Evert... het was goed!" Wat willen we nog meer?

Auteur Vaarwens

KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.
Vaarvrijwilligster Tineke Haitjema voor de hulp.

John  Siewersen 16
John  Siewersen 21