We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 259 op 29-05-2014

Na regen komt genieten voor Koos..259 Koos Drop 005

Koos lijdt aan ALS... Hij wordt op de hoogte gebracht van de mogelijkheid om een dag te gaan varen en hij besluit ogenblikkelijk om zich aan te melden. Het is een hele rit van Hoogeveen naar Monnickendam, maar het was het waard! Na dagen van harde wind en regen komt Koos met zijn vrouw en vrienden aan in Monnickendam. Het miezert nog een beetje en het waait hard, maar de berichten zijn gunstig. Het mag voor Koos de pret niet drukken. opgetogen neemt Evert hem in de rolstoel mee naar de Meander die ligt te rukken aan haar lijnen op de golven, want ze ligt aan lagerwal. Evert zat geen kans om met deze wind het schip met de spiegel tegen de kade te meren, maar hij heeft er (zoals altijd) iets op gevonden. Hij heeft een brede loopplank vanaf de kade naar de spiegel gemaakt waar Koos overheen wordt gereden. Met enig geweld probeert hij even later het schip uit de blubber te manoeuvreren, want de Meander ligt na dagen aan lagerwal vast in de modder. Gelukkig... de PK's doen hun werk en de Meander graaft zich uit... Het werd een superdag!

Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de ligplaats,
Marc Siedenbeurg als vaarvrijwilliger,
Elly Meijn als vaarvrijwilligster,
Bakker Gutter voor de catering.

Het verslag van de familie:

Beste Evert, Marc en Elly,

Wel Evert, je kwam ons van de auto halen met rolstoel en paraplu.
En dan over een smal plankier, zodeju.
Dus ik sloot maar gauw een oog tot aan de boot.
Een geweldige dag met een lange impact, door jullie liefdevolle verzorging en leuke verhalen, waarbij 'n goed verstaander aan een half woord genoeg heeft: wat een veerkracht.
Verder sluiten we aan bij Theo's verhaal.

Veel succes en nogmaals bedankt allemaal.
Maud en Koos, zoon en schoondochter.

Nog een stukje van mij, Theo:

Ook ik wil jullie bedanken voor de mooie dag die jullie Koos en ons bezorgd hebben. Ook willen wij de sponsoren bedanken die dit mogelijk maken want zonder hun zou dit niet gaan.
Bakker Gutter haal ik er even tussen uit. Die maakt het brood zo lekker, dat ik mij een beetje te buiten ben gegaan met het eten daarvan. Uiteraard ook door Elly die het fantastisch verzorgd had.
Beste Evert, voor jouw hebben wij veel ontzag, met wat jij hebt gedaan met die boot. Uit jouw vertellingen komt de passie voor het water en de boot er helemaal uit.
Je schrijft net zoals je praat... fantastisch!
Ook petje af voor jouw vrouw Inge, die je in dit als volgt.
Ik hoop dat je nog vele mensen het plezier van zo'n dag mag bezorgen.

Heel veel succes,

Theo en Annemarie