We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 280 op 11-08-2014

Een stormdag in de breedste zin van het woord...280 Anton Smit 061

Het zijn stormachtige tijden voor het gezin Smit... Anton reed enkele weken geleden nog auto, voer samen met zijn echtgenote in hun scheepje (een Doerak) en was nog helemaal bij de tijd. De sluipmoordenaar - genaamd kanker - vestigde zich in zijn hoofd en nu, enkele weken later kan Anton niets meer!! Toch gaat hij nog twee keren varen! Eén keer met de Meander en de volgende keer ten... Het stormt als hij aan boord komt maar de temperatuur is goed. Drie zoons en zijn echtgenote begeleiden hem als de Stichting Ambulance Wens hem aan boord brengt. De rest van de familie was helaas verhinderd. Het was een superdag en toen Evert dacht dat Anton veel afwezig was, vroeg hij aan het eind van de vaardag: "En Anton... heb je een mooie dag gehad?" Anton antwoordde: "Dank voor je mooie verhalen en het gebruik van jullie superschip! Ik heb alles meegekregen. We zien elkaar!!!"

Vaarwel en tot ziens Anton!!

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.
Vaarvrijwilligers Nel en Mildred.

Beste Evert en overige bemanningsleden van de Meander,

Het was een top dag, wij hebben genoten op dit prachtige schip. Vooral onze lieve echtgenoot/vader.Alles was prima geregeld, ontzorgen noemen we dit tegenwoordig. Jullie zijn daarvan voor ons een voorbeeld. Bedankt dat Ton zijn wens in vervulling is gebracht, je prachtige anekdotes waren daarbij een bonus voor ons.

Goede vaart en het gaat jullie goed! Mona, Ruud, Ton en Ron

Mijn vader en wij hebben een werelddag gehad op de Meander. De warmte waarmee jullie ons hebben overladen zullen we niet snel vergeten. Het was ook geweldig om te zien hoe mijn vader hier van genoot, met zijn enige bruikbare hand was hij nog foto's aan het maken. Nogmaals bedankt !

Mvg Ton Smit.

Anton Smit 009