We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 293 op 09-10-2014

Een zonnige maar onstuimige dag voor Piet...293 Piet Lierveld 023

Monnickendam, donderdagmorgen 09.30 uur... de zon schijnt en het waait lekker. Er komt een auto van RTV Noord het terrein oprijden en even later schuift er 5 meter antenne uit, want we komen live op de radio. Direct daarna komt Piet met zijn naasten op de haven aan, terwijl Evert al klaar staat met de rolstoel. Even later zitten we met z'n allen in de stuurhut aan boord van de Meander V aan de koffie met koeken. Dan komt Stefan de verslaggever binnen en een gezellig open gesprek volgt live in de uitzending. Piet vertelt over zijn ALS en het weinig rooskleurige vooruitzicht en Evert over zijn doel om mensen als Piet een dagje te ontzorgen. Er wordt ook gelachen en de sfeer is ontspannen... Als Stefan van boord is, maakt vaarvrijwilligster Alice te trossen los en even later kiezen we het ruime sop. Het wordt een prachtdag en iedereen geniet met volle teugen. Als we later op de dag bij de auto afscheid nemen, komt de realiteit terug! Piet en zijn naasten waren vandaag even ontzorgd, maar nemen een prachtige herinnering mee naar huis...

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Foto de Boer voor de gratis foto.
Vaarvrijwilligster Alice voor de hulp.

Het verslag van Piet en Giny:

"Beste Evert, Inge en Alice.

Wij, Piet en Giny,  willen jullie hartelijk danken voor de geweldige en fantastische dag die wij op donderdag 9 oktober met jullie op de boot Meander mochten meemaken. Vooraf weet je natuurlijk niet wat je hiervan kan verwachten maar we kunnen jullie zeggen dat dit onze stoutste dromen heeft overtroffen. Na een kort interview op radio Noord Holland werden om ca half 11 de trossen losgemaakt en begon voor ons de vaartocht.

Wij zullen in volgende gesprekken en gedachten nog vaak aan deze dag denken.

Evert onze kaptein heeft naast zijn vaarkunst bewezen een prachtige verteller te zijn wat maar steeds weer bleef boeien ( over boeien gesproken ).Zo hebben wij allen een goede voorstelling gekregen van het wel en wee van de vissersplaatsen Volendam-Edam-Marken enz. De foto waar wij als verkleedde Volendammers op staan staat nu reeds in onze huiskamer te pronken. Alice ontpopte zich als een geweldige gastvrouw en er was haar niets te veel om het ons naar de zin te maken.
Wij zullen in volgende gesprekken en gedachten nog vaak aan deze dag denken. Nogmaals willen wij jullie dankzeggen voor deze formidabele dag. Het ga jullie goed."

Piet en Giny.

Piet Lierveld 002