We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 295 op 20-10-2014

Een dag aan boord met opgeheven hoofd... Margarethe geniet!!295 Margrethe Zwetsloot 047

Het is de afgelopen dagen onstuimig en voor morgen voorspellen ze een heuse storm. Evert had er niet veel vertrouwen in, maar als Margarethe op de haven van Monnickendam aan komt, breekt de zon door! De deuren van de ambulance gaan open en daar licht iemand met een grote glimlach op de brancard in de ambulance van de SVW. Margarethe heeft zich de afgelopen dagen in het hospice helemaal opgeladen voor haar laatste vaardag, en dat is te zien! De grappen en grollen vliegen door de lucht, de kleinkinderen zijn blij en oma niet minder... Even later staat ze veilig aan boord en dan gaan de trossen los. De zon schijnt, het water glinstert, mooie wolkenluchten sieren het uitspansel en Margarethe geniet, en niet met mate! Het was een prachtige laatste vaardag voor een even zo prachtige lieve vrouw. Het laatste stukje valt zwaar... Margarethe is moe en dommelt weg.

In de ambulance nemen we na het van boord gaan afscheid:
"Vaarwel en tot ziens Margarethe... Hou je haaks! We drinken er in het hiernamaals nog wel eens eentje op!" grapt Evert.
"Eentje? Een hele doos!" schatert Margarethe en een bemoedigende knuffel volgt!
Dat je zo mag gaan!!!

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.
Foto de Boer voor de gratis foto.
Vaarvrijwilligster Alice.

Margrethe Zwetsloot 010