We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 303 op 03-02-2015

"Bij de pakken neerzitten is geen optie!"303 Theo van der Linden 3 2 2015 4

Theo heeft hard gewerkt en in de herfst van zijn leven wordt hij getroffen door ALS. Ook zijn vrouw Elly kent de klappen van de zweep, want ze heeft gestreden tegen de kanker en overleefde twee hersenbloedingen. Daarbij hebben ze een gehandicapte dochter... Een echtpaar waarnaar we met respect kijken vanwege hun uitzonderlijke moed. Ze wonen in Vlissingen en gaan al vroeg de lange rit met de SAW aan naar Amsterdam waar de Meander overwinterd bij de Kromhoutwerf. Er staat vanwege de gladheid meer dan 400 km file, maar rond 11 uur weet de goede chauffeur van de SAW het echtpaar veilig op de Kromhoutwerf af te leveren. Als Theo aan boord van de Meander V gereden wordt, wil hij van de brancard af en zelfstandig de trap op. "Bij de pakken neerzitten is geen optie!" zegt Theo puffend. "Als ik niet in beweging blijf, ga ik nog harder achteruit!" Theo en Elly nestelen zich in op de bank bij de stuurstand van Evert. Na koffie en heerlijke Zeeuwse bolussen die ze hebben meegenomen, gaan de trossen los.

Het echtpaar geniet van alles wat hen ten deel valt. Prachtige luchten komen voorbij en de zon schijnt er uitbundig tussendoor, terwijl de wind de grote afwezige is. Elly vertelt haar levensverhaal aan vaarvrijwilligster Pam en Evert kletst met Theo. Samen delen ze de slijtageslag van het leven terwijl momenten van verwondering over de mooie plaatjes die voorbij trekken iedereen imponeren. Het was een superdag met vele momenten van ontzorging voor een welhaast onafscheidelijk echtpaar....

Vaarwel Theo
Auteur Vaarwens.

Iedereen die het heeft mogelijk gemaakt om deze dag gratis te kunnen aanbieden.
Kromhoutwerf Amsterdam voor de gastvrijheid.
Bruggen en sluizen Amsterdam voor de vlotte bediening.
KNZ&RV voor de gastvrijheid.
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer.
Vaarvrijwilligers Pam en Kees.

Theo van der Linden
Theo van der Linden 3-2-2015 15