We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 305 op 19-02-2015

Nelleke had nog één wens... varen!!305 Nelleke Hamens 004

Amsterdam... de ambulance rijdt het terrein van de Kromhoutwerf op... de Meander ligt klaar! Als Evert de deur van de ambulance open doet ligt Nelleke vol verwachting op de brancard: "Wat heerlijk dat ik met u mee mag om nog een dagje te varen!" Even later staat ze in de stuurhut voor het raam en ziet het uitzicht op de prachtige molen 'De Gooier' waar Evert en Inge dagelijks naar kunnen kijken. "Man... wat heb je een mooi uitzicht!" zegt Nelleke. Tsjah... we moeten even weer door haar ogen kijken! Het is inderdaad prachtig met die felle voorjaarszon er op. De trossen gaan los en de brugwachters van Amsterdam zijn supersnel! Dank daarvoor. Even later varen we richting Oranjesluizen en Nelleke kijkt haar ogen uit. Ze is er slecht aan toe, maar geniet in stilte van haar vaardag. Op naar Muiden... het water schittert in de zon bij deze harde wind. Er staan windvlagen van ruim 40 knopen ( 8 Bft) maar de Meander trekt zich er niet van aan... Lekker lunchen aan het steigertje van Prinses Beatrix met uitzicht op het Muiderslot... genieten! Op de terugreis gaat Nelleke achteruit... We varen stevig door en tegen half vier liggen we weer op de Kromhoutwerf...
"Dankjewel voor deze superdag! Ik zal er mijn laatste dagen nog vaak aan terugdenken Evert!"

Vaarwel Nelleke!
Auteur Vaarwens

Stichting Ambulance Wens voor het vervoer
Kromhoutwerf voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten