We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 309 op 16-03-2015

Zingend je laatste uitje maken... hoe mooi kan het zijn!309 Han van Tuyl 015

Han ligt in het ziekenhuis, waar ze helemaal niet wil zijn. Ze kunnen niets meer voor haar doen, maar willen haar niet laten gaan... Het kost overredingskracht om Han nog éénmaal te laten genieten, samen met haar naasten. Vandaag ging ze mee met de Meander V. De zon scheen, de sfeer was super, gitaarspel klonk en er werd gezongen... Han genoot, en niet met mate!! Het was een superdag!

Dag lieve Han... goede reis!

Auteur Vaarwens.

KNZ&RV te Muiden voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Vaarvrijwilligers Francoise en Hans voor de hulp
Oranjesluizen voor de vlotte bediening

Het verslag van Yvonne:

"Op Maandag 16 maart. Haalden we met de funtourbus Han op uit het ziekenhuis om haar wens in vervulling te laten gaan. De laatste week was spannend geweest of het voor Han nog wel mogelijk was want ze was achteruit gegaan. Ze had erg naar dit uitstapje uitgekeken de dokter gaf zijn fiat en Han pakte alle energie bij elkaar, ook Martha een hartsvriendin van Han was van de partij en een kleine delegatie van ons mantelzorgkoor Nico die zijn gitaar mee nam, Petra, Ria en Yvonne. Het weer zat mee, het was een zonnige dag.
We kregen een Koninklijke ontvangst van de kapitein Evert Stel en zijn bemanning, de vrijwilligers Hans en Françoise. De Meander V lag aan de Koninklijke aanlegsteiger met op de achtergrond het Muiderslot. Dit kon want de Groene Draak was nog in de winterberging. Evert maakte de bank in de stuurhut comfortabel met kussentjes zodat Han een lekker bedje met een mooi uitzicht over het water had.
We genoten van de enthousiaste verhalen die Evert vertelde over zijn leven, het herstel van zijn boten en het ontstaan van stichting Vaarwens. De boot heeft een knusse huiskamer met aan de wanden kunstwerken van zijn vrouw Ingrid.. We werden erg verwend door Hans en Françoise met koffie en koek , een keurig verzorgde lunch en 's middags een drankje of kopje thee. Hans en Françoise maakte een fotoreportage die we 's avonds al van de site konden halen. Han koos voor een tocht langs het leuke dorpje Durgerdam met leuke poppenhuisjes en het kerkje die Jort Kelder tot zijn huis maakte. Op naar Amsterdam we vaarden over het ei langs de prachtige woonboten die daar lagen, we gingen ook nog door een schutsluis dit alles werd weer opgesmukt met alle leuke anekdotes die Evert er over vertelde. We zongen onder begeleiding van Nico nog wat smartlappen en vissers liederen, en hoorden van Hans dat hij lid was van een chiantikoor. We kregen een wolkenschuif waar je het weer van de volgende dag mee kan voorspellen. Evert gaf ons ook nog een leuke spreuk mee.
Krimpende winden en uitgaande vrouwen zijn niet te vertrouwen.
Evert en bemanningsleden, jullie kunnen in elk geval vertrouwen op een man en vijf vrouwen dat we over jullie nobele werk op het water zullen vertellen aan mensen die door de krimpende winden van ons kabinet niet meer instaat zijn om zo'n uitstapje te maken en dit zo nu en dan hard nodig hebben. We hopen jullie nog eens te zien en ook eens kennis te maken met je vrouw Inge.
Han heeft een leuke dag gehad. Ze moest helaas weer terug naar het ziekenhuis maar we hopen dat ze gauw een goed plekje krijgt en de verzorging die ze nodig heeft, het liefst weer in haar eigen huisje."
Hartelijke groeten van Han, Martha, Nico, Petra, Ria en Yvonne.

Han van Tuyl 015
Han van Tuyl 032