We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 313 op 13-04-2015

... en dan beweegt de wereld om je heen!313 Martin Vogd 31

Martin wordt op 57 jarige leeftijd getroffen door een hersentumor en is uitbehandeld. Zijn levensverwachting was slechts enkele maanden en het werd tot nu toe anderhalf jaar... Hij komt er niet meer uit, maar vandaag werd het (letterlijk en figuurlijk) een bewogen dag voor hem. Om 10.30 arriveert Martin met zijn echtgenote op de Koggewerf in Kampen, waar de Meander ligt te rukken aan haar lijnen want ze wil varen. Kees (Stichting Ambulance Wens) en Evert en Inge (Stichting Vaarwens) ontmoeten elkaar en het weerzien is geweldig. We gaan er samen een superdag van maken! Martin wordt aan boord gereden en na een korte kennismaking besluit hij in de kuip buiten te willen blijven. "Ik ben allang blij dat ik even buitenlucht kan snuiven!" lacht Martin. De trossen gaan los, het water stuift, de motoren brommen en de zon schijnt. Traag wiegend varen we door het natuurgebied op het Ketelmeer waar de flora langzaam groen wordt... Martin geniet!
De dag vliegt. Na een hazenslaapje in Schokkerhaven gaan we terug richting Kampen...
Daar nemen we afscheid, hoe moeilijk ook!
Martin grijpt Evert's hand vast en fluistert:"Wat heb ik een ongelofelijk fijne dag gehad! Dankjewel vriend!"

Vaarwel Martin!
Auteur Vaarwens.

Stichting Ambulance Wens voor het vervoer.
Koggewerf en gemeente Kampen voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.
Marina Schokkerhaven voor de gastvrijheid tijdens de lunch.
Vaarvrijwilligster Truus.

Martin Vogd 11