We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 315 op 20-04-2015

Mijntje geniet met haar laatste kracht...315 Mijntje Boer 076

Mijntje ligt in een hospice en gaat snel achteruit. Afgelopen vrijdag twijfelde men nog of ze de vaardag van maandag zou halen, maar Mijntje verheugde zich er zo op, dat ze een energieboost kreeg. Maandagmorgen komt Mijntje met Roel en Jan van de Stichting Ambulance Wens Nederland op de Koggewerf aan. Haar naasten zijn er al en hebben genoten van koffie met heerlijke Groninger koek, meegenomen door vaarvrijwilliger Dick. Als de deuren open gaan, ligt daar een vrouw met een verwachtingsvolle glimlach. "Goeiedag... ik ben Mijntje!" begroet ze Evert vriendelijk. Even later rolt ze over de steigers van de Koggewerf aan boord van de Meander V. "Laat me maar lekker buiten staan! Ik ben lang genoeg binnen geweest!" glimlacht het broze vrouwtje. De trossen gaan los, de wereld beweegt... even iets ander dan de muren van het hospice. Dan is er een heerlijke lunch in een voorjaarszonnetje. Plotseling zegt Mijntje: "Kan ik ook binnen kijken? Ik ben zo benieuwd naar Evert en Inge hun huiskamer!" Even later staat Mijntje binnen en geniet van Evert zijn verhalen van achter het roer... De zuurstoffles ligt op de bank... die heeft ze niet eens nodig!!!
Het was een dag met een gouden randje!

Vaarwel Mijntje... goede reis!
Auteur vaarwens.

Koggewerf en gemeente Kampen voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Marina Schokkerhaven voor de gastvrijheid
Stichting Ambulance wens Nederland voor het vervoer en verpleging