We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 317 op 24-04-2015

Dat je zo mag gaan...317 Josje Vossema 13

Josephina ligt in Amsterdam in het hospice en is met haar laatste stukje bezig. De waslijst met aangedane organen is enorm en het euthanasietraject is ingezet als Josje van de verzorging de vraag krijgt, wat zou je nu nog graag willen.
Josje antwoordt; "Een Cruise maken, maar dat zit er niet meer in hahaha..."
"Als u van varen houdt, kunt u nog wel een dag met de Meander mee!" is het verrassende antwoord van de verpleging.
En zo kwam het dat we vandaag nog een allerlaatste minicruise maakten met een geweldig sterke en optimistische vrouw. Sterk, omdat ze weigert aan de morfine te gaan, want ze wil tot op het laatste moment helder blijven. Optimistisch, omdat ze hoopt straks met een goed glas champagne heen te gaan! Ook vandaag was het optimisme ten top. Met Amsterdamse humor, een grap en een grol... dat je zo mag gaan!!!
Josje genoot met volle teugen. Haar smaak is aangetast, maar een biertje proeft ze goed... Verder was het puur genieten van alles wat haar op deze laatste dagen geboden werd.

Vaarwel superlieve moedige vrouw...
Auteur Vaarwens

Koggewerf en gemeente Kampen voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Marina Schokkerhaven voor de gastvrijheid