We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 330 op 15-06-2015

Wim en Kees, beiden ziek, maar beiden genieten!330 Wim en Kees 044

Twee vrienden en tevens lotgenoten, Wim en Kees, lijden beiden aan een ernstige spierziekte. Wim heeft FSHD en Kees lijdt aan IBM. Ze zijn volledig gekluisterd aan de (elektrische) rolstoel, zitten aan de beademing en gaan vandaag samen varen met hun echtgenotes. Begeleidsters Anneke en Sonja zijn mee voor de verzorging. Keurig op tijd arriveert het gezelschap op de haven van de Marina Monnickendam, waarna de beide rolstoelers behendig aan boord van de Meander V gereden worden. Koffie, koek, kletsen en keuvelen, daarna gaan de trossen los. Iedereen geniet met volle teugen van alles wat hen ten deel valt. De pittoreske haventjes van het vaargebied glijden voorbij, terwijl de mannen samen met hun echtgenotes beseffen dat ze deel uit maken van een uniek uitje met Evert en Inge hun varende 'huis'!
De dag gaat voorbij terwijl de zon schijnt en een matige, maar straffe noordenwind de Meander lui laat schommelen op de golven. We zien de reddingsboten een prachtig klassieke houten zeilschokker en hun bemanning redden van een stranding op de stenen bij Edam, we zien mensen genieten van de weidsheid van het water onder volle zeilen, we zien vier mensen genieten van een dag ontzorgd zijn aan boord van de Meander V. Hoe mooi kan het leven in je korte dagen nog zijn??

Vaarwel mannen
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Haven Volendam voor de gastvrijheid
Bakker Kees Gutter voor de catering
Slager Dirk Spronk voor de catering
Foto de Boer Volendam voor de gratis foto
Vaarvrijwilligster Francoise en Kees
en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt!

Wim en Kees 008
Wim en Kees 018