We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 342 op 26-07-2015

Tussen storm en regen door geniet Sija...342 Sija Tromp 059

Gisteren (25-7) raasde de zwaarste zomerstorm sinds begin 1900 over ons land en vandaag zal het aan het eind van de dag ook weer vies worden. Sija maakt nog éénmaal een uitje met haar naasten, georganiseerd door de Stichting Ambulance Wens. Ze is uitbehandeld en heeft niet veel tijd meer, vandaar dat we deze wens in het weekend vervullen op een dag tussen storm en depressies door!
Zondagmorgen: Er komt een goedlachse vriendelijke vrouw uit de ambulance als Evert met vaarvrijwilligers Mildred en Martijn de brancard naar buiten zien rollen. Een warm welkom volgt en even later staat Sija ingenesteld op het achterdek van de Meander V. Een welkomstpraatje van schipper Evert en de trossen gaan los. Op naar alles wat vertier vermaak en vergetelheid kan bieden op deze laatste trip van een lieve moedige vrouw in haar laatste dagen met haar naasten. Varen, Volendam, vergeten, vuurtoren, vriendelijkheid en liefde... deze dag is er mee doorspekt!!

Goede reis lieve Sija, in de ruimste zin van het woord!
Auteur Vaarwens

Stichting Ambulance Wens Nederland voor de wens en het vervoer
Marina Monnickendam voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Haven Volendam voor de gastvrijheid