We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 347 op 07-08-2015

Gevangen genieten van alles wat geboden wordt!!

Soms zijn er vaardagen die we niet kunnen verslaan zonder een traan weg te pinken... Dit is er zo één!!

347 Jeroen Straman 098Jeroen is nog maar 46 jaar en is getroffen door ALS. Categorisch is alles hem ontnomen! Zijn whiskytje, zijn 'sigaretje', zijn beweging, zijn vrijheid, zijn lach, zijn leven! Jeroen is gevangene in zijn lichaam dat het laat afweten! Een half ziekenhuis gaat mee aan boord om Jeroen te verzorgen en vader Hans is bezorgd of het allemaal wel goed komt. Kundig en kordaat wordt Jeroenverzorgd door de IC verpleegster van de SAW en dat geeft rust..
Vandaag gaat Jeroen, verzorgd, verpleegt, vertroetelt en vermaakt weer met ons varen.
Hij genoot met volle teugen, en dat werd kenbaar gemaakt met een heftig trekken van zijn wenkbrauwen, want dat is het enige wat Jeroen nog kan!! WAT EEN ROTZIEKTE! Mensonterend! We bewonderen Jeroen zijn vermogen om nog te kunnen genieten van alles wat hem rest, al is het weinig... Het weer is warm, maar er staat een heerlijk windje terwijl Jeroen in de schaduw van de kuiptent geniet van de panorama's die voorbij glijden. Het water is druk bevolkt met allerlei soorten scheepjes en de rondjes door de diverse havens geven een uitbundige vakantiesfeer weer. Die uitbundigheid ziet Jeroen ook. Hij kan zijn emotie echter alleen maar weergeven met het bewegen van zijn wenkbrauwen, maar hij DOET het!
De dag schuift voorbij en Evert neemt samen met vaarvrijwilligster Nicolette afscheid van deze jongeman die dagelijks een enorme strijd levert om het leven...

Zullen wij er wat zuiniger op zijn!?
Auteur Vaarwens

Stichting Ambulance Wens voor het vervoer en de intensieve IC zorg!
Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Thijs en Liliane voor de rondleiding op de vuurtoren.
Vaarvrijwilligster Nicolette ...en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt

Jeroen Straman 020
Jeroen Straman 033